East Wind - intresse?

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

East Wind - intresse?

Inlägg av ministry »

[Tråden är säkerligen mer passande för kontakt-forumet, men det rör ju även rysspelare i allmänhet - flytta om det känns bäst så, tack!]

Sitter och tittar på att åka på Op: East Wind nästa år, det vill säga mars 2014, och undrar om det finns andra ryssar som är sugna på att åka? Spelet utspelar sig sent 80-tal/tidigt 90-tal, precis innan Unionens fall. Vi pratar MilSim i dagarna nio med tids och fraktionstypisk mat, transporter i pansarbandvagnar och allmän sovjetlycka... Spelet kostar 200 amerikanska dollar och då ingår allt (inkl. mat) förutom resa. Flyg till Wyandotte, Oklahoma, ligger på ca 5000, beroende på när man bokar förvisso.

Spelet i övrigt är strikt på utrustning men jag gissar på att det finns fler än mig som sitter på ett mindre berg med gamla hederliga rödlappar...

Mer går att läsa på http://www.operationeastwind.com/

Jag tänker att det vore roligt att vara några svenskar som sticker över tillsammans om intresse finns! Vi kan tyvärr glömma att ta med egna airsoftvapen men jag har pratat med en av arrangörerna och det är fullt möjligt att låna eller hyra alternativt på plats köpa sig en AKS74 av kinamärke och skicka hem med post eller sälja av till någon där.

Inget är satt i sten men jag planerar iallafall att åka. Jag tror att det kan bli fruktansvärt roligt! Finns intresse här måntro?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: East Wind - intresse?

Inlägg av MaYAte »

Hmm...inte mars 2013 då...utan nästa år 2014...;)

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: East Wind - intresse?

Inlägg av ministry »

Anmälan är stängd mig veterligen, och ska jag till USA för spel vill jag planera längre framåt (med tanke på resa m.m.) än några få månader.
Hade du någonting i övrigt att tillföra? ;)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: East Wind - intresse?

Inlägg av Nielsen »

Jo det är intressant, men kostar för mycket tid och pengar. Kanske om jag skulle vara på resa i USA någon månad eller så.
Lite illa att inget liknande arrangeras här i Europa, väldigt konstigt med tanke på hur många vi har som kör cold-war här.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Skriv svar