Vad är lämpligt sidearm när en spelar med tysk utrustning

KaptenKilt
Inlägg: 15
Blev medlem: ons maj 16, 2012 4:18 pm

Re: sidearm?

Inlägg av KaptenKilt »

I princip inte. De enda jag själv sett bära side-arm är super-spetznas-FSB-grupper.
Anledningen är att ryssar ser pistoler som någonting onödigt som i princip bara tar upp extra vikt.

Du kommer så klart undan med att använda pistol inom airsoft, då det finns ett riktigt syfte med side-arm. Så länge du inte tänker spela på ett milsim, det vill säga.

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: sidearm?

Inlägg av slimz »

Är nybörjare vad är milsim?

7 november 2012, 22:51:

Jag och 3 kompisar brukar köra då är jag och en av köra spesnaz och dem andra navy seals typ är skit kul:)

KaptenKilt
Inlägg: 15
Blev medlem: ons maj 16, 2012 4:18 pm

Re: sidearm?

Inlägg av KaptenKilt »

Milsim(militär simulering) är i princip ett sätt att spela där syftet är att efterlikna riktiga förband, både i utrustning och utförande. Motpolen till milsim kan sägas vara "speedball", som mer handlar om själva stridandet.

Tänk bara på att spetsnaz inte är en enhet, det är en term precis som "special forces".

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: sidearm?

Inlägg av slimz »

Okey då förstår jag:)
Ja det vet jag

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: sidearm?

Inlägg av Supernaut »

Mest korrekta är att inte spela med sidearm om du spelar rysk militär inom de väpnade styrkorna. Den nya standardpistolen PYa Grach finns inte som airsoftvapen men dess föregångare PMM finns. Dock är det som sagt extremt ovanligt att se ryssar med pistol, inte ens officerare verkar ha det längre. Inom inrikesstyrkorna, de federala antiterrorstyrkorna och de federala antinarkotikastyrkorna är det dock vanligt med pistoler av alla slag, det lättaste då är att välja en Glock 17 då de är hyfsat vanliga.

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: sidearm?

Inlägg av slimz »

Okey

Takolander
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:42 pm

Re: sidearm?

Inlägg av Takolander »

Jag kör med sidearm och för relativt billigt pris och alldeles OK prestanda är det PT24/7 som gäller, CO2 givetvis. Den har ingen blowback men det i sin tur gör att du får ut hela 7 magasin och lite till på en CO2-patron. De första tre skotten gör lite över 110m/s men sen går det snabbt ner till 103-105m/s. Så du kan lätt använda den utomhus på över 5m. Räckvidden är max 20m, sen är det bara ren tur som gäller för att träffa någon. Plastmanteln har några gayiga vita bokstäver på sig men de sandpapprar du bort omgående, sen ser det ut som borstat stål ;) Biltemas sandpapperskuddar is the shit. Den blir nästan som en Grach (använd fantasin).
http://imageshack.us/f/683/dsc05313jd.jpg/
Senast redigerad av 1 Takolander, redigerad totalt 0 gånger.
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Grodlund
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:32 pm

Re: Vad är lämpligt sidearm när en spelar med rysk utrustnin

Inlägg av Grodlund »

Som många redan har påpekat så är det mest "realistiska" att inte köra med något sidearm alls.
Sen har några även pekat ut att vissa specialförband ibland bär pistoler, och att inom airsoft, så kan det händelsevis ha ett större syfte, än för nämnda förband IRL.
Vad som är gemensamt för bägge (specialförband samt praktiskt syfte inom airsoft) är att du är ganska fri att välja vad du vill.
Undantag är väl i så fall det som anses som standard USA (NATO) pickor som Beretta 9 eller Colt 1911.

Specialförbanden som det gäller har ganska fria händer i allmänhet, men förrutom de ryska modeller som ej finns i AS så är de la Glocken som (Tråkigt nog) är "mest" korrekt.
Själv kör jag med Walther P99c, mest för ja gillar kompaktheten, samt att den inte är så "D31TA F0RC3". Dessutom är det ju rätt sällan man verkligen behöver den.
Ser den lite som ett nödvändigt ont (även om den faktiskt är jävligt cool, metallmantel och allt, som jag köpt till) och använder den endast i spel där jag vet att det finns en chans att jag kommer behöva den.

Måste du verkligen ha en, så är väl, som sagt Glock mest korrekt, eller Makarov (vet inte riktigt vad som hände tillslut, med den sjukt överdrivna FPSen).
Men egnetligen spelar det mindre roll, faktiskt. Skyttesluskar har ingen och de förband som använder sidearm kan pretty much välja vad dom vill ha endå.
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

ADAM
Inlägg: 250
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:55 am

Re: Vad är lämpligt sidearm när en spelar med rysk utrustnin

Inlägg av ADAM »

Teleskopbatong...

(too soon?)
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Vad är lämpligt sidearm när en spelar med rysk utrustnin

Inlägg av Bloodneed »

@Adam, made me laugh! ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar