Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Bloodneed »

Hej ville bara bolla upp lite saker jag har i huvudet

vill börja med att jag dagligen imponeras av vad ni som spelar dedikerade ryssar har i gearväg, engagemanget att leta reda på saker och hur ni för er på spel.. de få av er man träffar på :)

tänkte på följande ..egentligen två typer av frågor

vi börjar med gear biten

hur ser ryska sjukvårdare ut på de olika förbanden, hur fungerar sjukvårdarna(går de på trupp, finns de bara i förläggning? eller är det kamrathjälpen man får förlita sig på?)

vilken utrustning? standard och speciall dudes , vad finns på bild?


sedan vill jag även kolla hur det funkar på milsim, har era grupper dedikerade sjukvårdare? skulle ni vara intresserade av att hitta ett regelsystem som skulle fungera motsvarande det som nato kör på milsim? .. just denna bit skulle jag tycka var fruktansvärt kul om den kom igång. hur tycker ni ? har det varit på diskussion mellan era grupper?

till mod/admin dela upp tråden om jag gjort kapitalfel
CTR EP3 Championship White, nuff said

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Nielsen »

Har väldigt dålig koll på fältsjukvården i Ryssland, hur den används och vilken utrustning som åker med. Vad jag vet så har ryssarna inte någon motsvarighet till det vi brukar se hos NATO på milsim. Specialstyrkor i Ryssland verkar ha fältsjukvårdare med enklare utrustning. Av att döma så verkar deras system likna vårat svenska i viss mån, alla soldater bär med sig blodstoppare, tryckförband och morfin. Antar att alla soldater får utbildning och ligger det illa till så förväntas du att lägga förband/blodstopp/morfin på dig själv om situationen så kräver. Dvs om du inte har någon kamrat i närheten. Utgår från några övningsbilder och videos som florerar på internet.

Kikar man på tidigare krig Ryssland har deltagit i så kan man se stora sjukvårdsväskor på en del soldater, verkar som dessa har mer utrustning än den vanliga skyttesoldaten.
Som sagt är blodstoppare något man ser väldigt ofta och någon som alltid bärs med. Där gäller väl den "gyllene timmen" när den appliceras, casevac med lämpligt fordon snarast möjligt.

Vi i GRU-13 har pratat lite om detta, hur det skulle kunna förbättras på ryssarnas sida på milsim, men vi har inte kommit fram till något speciellt vad jag vet.
På de spel vi brukar åka på så finns det oftast någon form av skadekort (blir allt vanligare på spel, hurra!) och vi följer dom regler som arrangörerna sätter på spelet och korten.

Tror det var något spel där vi planerade att ha en sjukvårdsgrupp som hämtade och helade spelare, men tror inte det blev av om jag minns rätt. Ärligt talat så tror jag inte att hela sjukvårdsgrejen är lika hypad på den ryska sidan som man ser på NATO, där vi har vissa lag som går in för den rollen specifikt, gissar att det beror på att ingen riktigt verkar veta hur det fungerar i Ryssland. Jag vet att några företag syr större sjukvårdsryggsäckar och dylikt, däremot är det inget jag sett användas ännu.

EDIT:
Här har vi lite grejer som man kan köpa till
http://frontkit.spb.ru/item.php?menu1=1 ... 22&item=44
http://frontkit.spb.ru/item.php?menu1=1 ... 22&item=80

Första fickan visar en del av grundkittet för sjukvårdsutrustningen. Dröjer nog inte länge förens vi får se ryggsäcken då Texincom verkar vara en av dom större tillverkarna som syr standardutrustningen till armén idag.

http://spetsnaz.su/inspiration/index.ph ... zBmMzI0Yjc
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Bloodneed »

där ser man!

förstår det lite mer nu och kul att höra att det bollats!, kan bara prata för mig själv jag älskar att spela gruppsjukvårdare och det bjuder på en hel del lajvscenarion om jag så önskar ! tänkte pitcha ideen då den bjuder på en hel del upplevelser .. förstår också att man är skeptiskt till att bära utrustning som inte synts på referensbilder (om man är mån om att göra det korrekt)

hoppas vi kan gräva fram några bilder,hitta lite listor om inte annat för att stilla min nyfikenhet! :)

skulle ni vilja ha hjälp att pitcha ideer så tror jag att vi är fler natomedics som kan hjälpa med att ge vår syn på det organisatoriska och hur vi jobbat :) vore kul att se er i action :!
CTR EP3 Championship White, nuff said

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Rancore »

Här är lite inspiration iallafall!

http://englishrussia.com/2011/12/17/mil ... rg-region/
выразить солидарность с угнетёнными

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av ministry »

En anledning att det inte är så utvecklat med medicrollen ret praktiskt kan vara relaterat till det faktum att det är inte så vanligt med en avancerad bas.

Med en mer avancerad bas (vilket är i sin tur relaterat tilö antalet rysspelare på spelen) hade kanske stabs- och sjukvårdsspelet med mera bli mer utvecklat?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Rhino »

+1 på ministry.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Nielsen »

Jo så är det tyvärr, 9/10 fall så lägger arrangörerna mest krut på NATO och deras verksamhet, sen hamnar dom andra fraktionerna lite vid sidan av. På så vis har, i alla fall den ryska sidan, inte utvecklats på den fronten misstänker jag. Har inte deltagit på något spel där vi har fått den möjligheten av arrangörerna, verktygen har saknats för att bygga något känns det som.

Renodlade ryska spel/scenarion skulle jag mycket väl kunna tänka mig att det hade passat med ett fältsjukhus. Till exempel så skulle man kunna ha en militant sida som ska försvara ett område/byggnad och ryska styrkor ska attackera och ta över deras område. Om någon blir sårad vid erövringsförsöket så får man inte spawna om förrens man har haft ett besökt i sjukan. Eller tvärt om, ryssarna får en vettig bas som ska försvars med tillhörande fältsjukhus, tänk en större FOB.

Självklart vore det trevligt att försöka utveckla detta, skulle nog vara ett trevligt tillägg för ovanlighetens skull.
.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Rancore »

Det sura skulle väl bara vara att NATO-styrkan som troligtvis är 10-15gr större ganska lätt springer över en stor FOB. Men för att ryska sidan ska bli större räcker inte bara BF3 utan satsningar från arr. Håller tummarna så att de blir vita över att det ska dyka upp något riktigt rysslir likt Bullets for the Bastards nästa år. :)
выразить солидарность с угнетёнными

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av ministry »

+100!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Ryska medics/ ryssmedic på milsim

Inlägg av Rhino »

Rysslir låter ju helt klart nice, känns som det skulle kunna bli riktigt intressant om man vänder på steken och låter nato slåss från en icke existerande bas och ryssarna får nånslangs bas med allt vad det innebär, då kan ju nato ha sina "hundrafemtioelva" SF spelare.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Skriv svar