Hjälp med gear.

samc
Inlägg: 18
Blev medlem: tis maj 06, 2014 1:31 pm

Hjälp med gear.

Inlägg av samc »

Hej!

http://thelaymansperch.com/blog/wp-cont ... S_0406.jpg

Först och främst kanske någon kan bekräfta att mannen på bilden är UKSF?

Sen är jag nyfiken på hans utrustning. Västen han har på sig är väl en PLCE väst om jag förstår det rätt, har den ett särskilt namn? Är väldigt obevandrad vad det gäller brittisk utrustning.

Jackan ser ut som en smock, dock hittar jag endast den typen av jacka i DPM/DDPM. Är den inköpt privat kanske?

Byxorna tror jag är Crye G2, mest baserat på denna bild som jag bedömer vara samma herre, men som sagt rätta mig gärna om jag har fel?

http://41.media.tumblr.com/d7aa4e862238 ... o1_500.jpg

Mvh
Samc

jinky
Inlägg: 13
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:30 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av jinky »

Ja, SBS.

'General Ops' assault vest, ser ut att ha lite egna modifieringar.

Smocken sägs vara lokalt producerad i Afghanistan.

Plate carrier'n antar jag är en blackhawk heli vest.

samc
Inlägg: 18
Blev medlem: tis maj 06, 2014 1:31 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av samc »

Tack för hjälpen!

Byxorna, vet du om det är crye g2 eller är det nån mtp variant?

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av Firefly »

Byxorna är en variant av Crye G2 i multicam gjord för UKSF, det som skiljer är att gylfen har knappar istället för dragkedja och sen har sidfickorna knappar utöver kardborren, ingenting som syns på utsidan då ser de ut som ett par vanliga G2. UKSF blir tilldelade uniformer från främst Crye och Arcteryx LEAF i multicam och använder MTP i väldigt liten uträckning.

Jag skulle satsa på att köpa en SAS smock i DPM istället för att jaga en smock i tan. Dels är SAS smocken grymt skön, sen funkar den bättre i Sverige rent kamouflagemässigt plus att den fram tills nyligen var en väldigt typisk utrustningsdetalj för UKSF. Bilden är en referensbild på hur det kan se ut med smocken jag pratar om.

Bild

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av arne71 »

Er egentlig Level Peaks smock som er issue for UKSF. Men SAS smocken Firfly henviser til er mer enn bra nok. Level Peaks finnes i både multicam og DPM. Romslige i størrelsen. Regn med å måtte betale ca 150 pund for en i multicam, og ca 200 pund for en i DPM, hvis du finner de på ebay.

samc
Inlägg: 18
Blev medlem: tis maj 06, 2014 1:31 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av samc »

Tack för svaren!

Tror jag kör på en dpm SAS smock. Är det ebay som gäller då eller har ni något tips på köpställe?

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av arne71 »

Ebay er stedet. Får de stort sett til relativt fornuftige priser der. Ellers så selges de fra de aller fleste britiske kit sjapper, hvis du er på jakt etter ny.

samc
Inlägg: 18
Blev medlem: tis maj 06, 2014 1:31 pm

Re: Hjälp med gear.

Inlägg av samc »

Tack så mycket för hjälpen!

Skriv svar