Brittiskt Understöd Hjälp

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Brittiskt Understöd Hjälp

Inlägg av Packe »

Hej!


Eftersom jag har velat prova på Milsim ett tag nu, och inte känner för att köra AK5 eller Amerikan så finns det inte så mycket för mig att välja när det kommer till milsim.

Så jag hade tänkt köra på ett Brittiskt Understöd, med M249 MK1 /L108A1.

Eftersom jag kan nada om brittiska armen så undrade jag om man kunde få lite hjälp med vad man behöver etc.

Jag vet att jag skulle vilja köra med DPM, och som sagt M249, men jag hittar inga bilder med MK1 bara para versionen, används MK1 fortfarande av armen eller måste jag köra på para versionen?

Hur är det med huvudbonader? Finns ganska många bilder på Britter med bara hatt, skulle detta funka på Milsim eller vill folk att man kör med hjälm?

All hjälp uppskattas!


/Packe
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

arne71
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 16, 2012 11:32 pm

Re: Brittiskt Understöd Hjälp

Inlägg av arne71 »

Minimi Para eller Gimpy er det du kan bruke. MK1 ble vel kun brukt av UKSF, og Para ble vel faset inn for ca 10 år siden.
Det er MTP som er gjeldende uniform. DPM er under utfasing, men blir fremdeles til en viss grad brukt. Det er særlig de litt mer "skarpe" enhetene som har lagt seg opp lagere med DPM, f. eks UKSF, Paras/pathfinders og Royal Marines.
Hvis du ikke vil bruke hjelm så kan du jo gå for en impression av Pathfinders. De bruker stort sett det hodeplagg som passer best for oppdraget. Forøvrig så er Pathfinders veldig greit hvis du ikke vil ha en utrustning som er "bundet" til operasjonene i A`stan. Tenker da på hjelm, body armour og uniform.

Bildet viser pathfinders på øvelse i Skottland.

Skriv svar