Inspiration och nyheter

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av MiqaFox »

Se där ja!

Sjukt lik AK5:an från den vinkeln var den. Det som sticker ut ovanför pistolgreppet(vinklingsbar rail?), syns inte på maximillians bild?
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Hoggie »

MigaFox: Det kan vara så att det är en tidigare försöksverision som är på Maximillians bild, alt på den bilden jag länkade till. Det jag finner intressant är de faktum att det ser ut som en M6 lampa från Insight ovanpå Aimpoint CS siktet. Vad jag viste så hade FM endast TLR-1 och TLR-2 samt DBAL A2 i lampa/laserväg.

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Inspiration och nyheter

Inlägg av maximillian »

Bilden jag hittade är från FMVs hemsida för några dagar sedan...

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Westesson »

Det finns även en tidigare variant där man använt en k-pist istället. Den benämndes då granatkarbin.

Ulvhedin
Inlägg: 19
Blev medlem: tor maj 24, 2012 9:04 am

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Ulvhedin »

Bössan är utvecklad och tillverkad av I1's gamla sura chefsmek vapen. Den hade arbetsnamnet kravallkarbin.

Tanken var att ha ett fristående vapen vid IMF (insatser mot folkmassa) för att skjuta distansbatong. Fanns även en idé att färga karbinen pippigul lr motsv för att visa att man inte sköt skarp am.

Karbinen skulle finnas i ett IMF kit för utlandsmissioner.

Jag fick bössan förevisad av dess skapare under min missionsutbildning som militärpolis 2005 (KS13).
"Ingen vill slå någon som redan ligger ner o grinar!"

Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14423

Adepteon
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:05 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Adepteon »

De fanns i riklig mängd på KS17 (2008).

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Jesus »

Trevlig info!

För att tillföra nyheter så kan jag informera om att jag i veckan (JC13) sett allt från grippods, grepptejp och P-mag på AK5 till Houge-grepp på Pistol-88, det var dock inte läge att dra upp kameran och fota om vi säger så... ;) En hel del egeninköpta hölster till pistol förekom också, bla. en som hade Serpa, vilket i vart fall tidigare varit no-go!
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Boogieman »

Kan verifiera det ovan och även nämna att mängden egeninköpta fickor i TAN i kombination med Krsk 12 är tämligen stor. Enligt mig en vämjelig kombination, men...
Vidare såg jag en VTAC-sling och enorma mängder riggers belts.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Fortfarande bakåt på sepra hölster men om man är en sån tuff kille som kommit hem från mission nyligen så brukar de fortsätta använda dom tills någon säger något annat.
Angående granattillsatsen med ak5 axelstöd så är den eller liknande under införande då granattillsatsen inom kort kommer utgå.

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Jesus »

Arvid: Taget, den sågs på en MP/Säk-hen med lite stjärnor, så det kan ju vara så att vederbörande inte räknar med att någon kommer och säger ifrån ;) Appropå hölster så såg jag förresten ett antal som hade det gamla goa Bianchi-hölstret fäst på Krsk-12!

Har du mer info på att grt:n kommer att utgå? Trist isf!
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Skriv svar