Inspiration och nyheter

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Med tanke på att MP redan på soldat nivå är graft efterblivna så förvånar det mig inte....

Angående GRT så hade vi fått det till delat men sedan blev det bakåt på det och det som sägs är att det ska bli ett eget vapen av antigen den Ak5 varianten eller en MGL.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Boogieman »

Arvid: Du menar nog "graVt efterblivna" ;)

Fick du nån anledning till varför de ska ha nån standalonevariant, känns otympligt?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Ak5:an blir ju jävligt tung med den på. Kan man bära den på sin ryggsäck tills man behöver den så vore det smidigt:p

Adepteon
Inlägg: 33
Blev medlem: ons maj 30, 2012 5:05 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Adepteon »

Klarar hemvärnssoldater att asa runt med grt på ak4b borde väl anställda soldater med fyskrav att klara av en ak5c med grt. Förövrigt är det skjukt snyggt med grt på ak5c.

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Ja klara det är inga problem, men att stå i anläggning en längre tid blir jobbigt.
Du hade säkert klarat ha en grt på en ksp90 också men det hade varit jävligt otympligt.

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

I call B.S.

Har du några som helst källor på det du säger eller är det bara så att du tycker bössan blir för tung och därför tycker man ska skaffa en grt bössa?

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Om du läser tidigare inlägg så ser du att vi hade fått grt till delat och skulle precis börja utbilda på dem men det blev bakåt på det och de togs ifrån oss av denna anledning. Sen om jag känner FM rätt så tar de bort dem men man får inte något nytt på 1-2 år.
Dock så kommer de som är färdig utbildade att få behålla sina ett tag till.
Sen att jag skulle gnälla för att den blir för tung stämmer inte då jag i vanliga fall är Ksp90 skytt och det fanskapet väger 10kg med en full kasset.

Im1spetnaz
Inlägg: 35
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:34 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Im1spetnaz »

Kanske är så att ERAN enhet inte får ut dem, vi har haft personer som har fått ut GRT på våra förband...

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

Arvid: Kravall karbiden fanns för just karbinen. GRTn finns för att använda i strid.
De tidigare posterna är inte det minsta trovärdiga då du inte redovisar några som helst källor utan endast rykten.

På mitt förband fick vi för senast en vecka sen ut 20 nya GRT. En till varje individ i plutonen.

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Kan mycket väl vara så , ut fasandet måste ju börja någonstans. Mitt kompani har fått lämna ifrån sig sina, både de som hade dem ute och vi som precis skulle börja utbilda på dem.
Har ni inga understöds vapen alls på en hel plt? Bara AK5?
Vad är det för enhet som bara har AK5 och där alla behöver en GRT?
Sen ser ju jag inte att det är direkt lämpligt att redovisa källor här på något allmänt forum på internet?

Skriv svar