AK5 Airsoft

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Biffen »

Det är förstoring till CS:et... 3x förstoring brukar det vara, vill man inte använda det fäller man bara det åt sidan så har man vipps ingen zoom längre :) Ganska fiffigt...
SWST W04

icefox
Inlägg: 20
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:34 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av icefox »

Såg att dom hade svarat på en fråga om detta på deras FB-sida.
We are making an AK5c, but we will not have a conversion kit available. ... The AK5c is still undergoing R&D. We have not yet determined a release date or price yet.
Så tyvärr ni som har gamla, inget conversion kit.
Sgt. "Icefox" Maclean

Löjtnant
Inlägg: 57
Blev medlem: sön jul 15, 2012 1:39 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Löjtnant »

AK5 modell cesar använder sig enbart av Aimpoint CS eller Aimpoint CS + 3x, även om utbildning genomförs med kornsikte så ska det alltid användas Aimpoint i skarptjänst. Om man som på bilden förstört sitt vapen så får man skylla sig själv. Jag vet ju inte varför det inte finns någon rail på hans vapen just i det här fallet, men jag ser det som ytterst olämpligt att han själv monterat av det. Kan säga att kornsikte är hopplöst i Affe och är inte att rekommendera.
Det cirkulerar ett antal andra sikten, men ingenting som fastställts i Försvarsmakten och det handlar till största del om kikarsikten till en möjlig AK5(E) i "marksman" utförande, samt diverse mörker/TWS-sikten.

Man kan tycka att det borde komma att conversionkit, men jag misstänker att det rest lite komplikationer vad gäller vapenlängd och stock. Sen är det ju såpass mycket delar som skulle bytas ut att det egentligen inte var lönt.

Har svårt att se på dessa bilderna om de gjort det ordentligt, tycker proportionerna känns fel, men det är kanske bara jag! Ser fram emot fler bilder. Är även nyfiken på om frontgrip, railcovers, aimpoint, jägarmag kommer släppas tillsammans med vapnet. Hoppas någon är en hjälte och kommunicerar sådan information vidare till företaget, man måste ju ge dem en ärlig chans!

Bild
Exempel på annat sikte
Occurrit militibus fatum

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Biffen »

Där var den!

Det var denna jag hade sett b.la...
SWST W04

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Varg »

Någon som har koll på korrekta tillbehören till caesarn, lampa etc? Och om det finns någon kopia på dessa.
Sandbox Heroes | Sierra Lima

GABTAB
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 07, 2012 12:45 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av GABTAB »


Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Varg »

Grymt GABTAB! ;)
Sandbox Heroes | Sierra Lima

xeno-morpheus
Inlägg: 20
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:42 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av xeno-morpheus »

Sjukt mycke pepp inför en AK5C med eller utan AImpoint-sikte! Skulle den komma i år verkligen?

williamsson
Inlägg: 32
Blev medlem: mån maj 28, 2012 9:01 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av williamsson »

De har inte satt något releasedatum, den är fortfarande under "Resarch and Development" fick jag som svar på en fråga jag slängde upp på deras facebooksida, men med tanke på hur långt de verkar kommit med bilderna postade längre upp ser jag det inte som helt orealistiskt.. :D
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

Furir207
Inlägg: 7
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:08 am

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Furir207 »

Ett svar jag fick från G&G för ungefär en vecka sedan. Postat i en annan tråd här på forumet sen tidigare.

"Yes, G&G is developing the first AK5C replica in Airsoft. We have already completed the final sample, and all we need is to make minor adjustment on the rifle then we are ready to release it to the market. Please stay tuned to G&G website and Face Book, we will make announcement when ready."

Skriv svar