Inspiration och nyheter

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

Gör inga påståenden om du inte kan styrka deras trovärdighet då?
Detta hade hela FM hört talas om ifall det varit på väg att hända

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Vi har ju blivit ifråntagna våra som vi haft för att det skulle komma ett nytt vapensystem som skulle ersätta GRT. Sen är det väl inte säkert att alla får den samtidigt. Mig vetandes så är det väl inte alla som fått ut den nya IGR:en och lång distans radion som varje soldat har heller?
Men frågan kvarstår vad det är för enhet som bara har AK 5 och GRT?

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

Nej men att IGR 2 är på väg för att ersätta motorolan och IGR 1 finns det ju källor för.
Att ditt befäl sagt en sak gör det inte sant. Ni kanske inte är prioriterade och fick ge era GRT till ett förband som är det?

Nu förstår jag hur du kom till slutsatsen att GRTn kommer försvinna. Jags a att vi fick ut en GRT till alla i plutonen, då utgick du från att vi inte har några understödsvapen. Helt plötsligt så har vi bara Ak5or. Logiskt. :D

Ett förband där man väljer vilka personliga vapen man bär och där alla behöver en GRT ifall det skiter sig

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Jesus »

Runner: ingen gynnas av en könsorgansmätartävling - jag delar Arvids uppfattning att det är direkt olämpligt att redovisa kommande förmågeändringar på öppna forum. Att beväpningen skiljer sig åt mellan våra förband torde väl inte vara en nyhet för någon?
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

Ingen har mätt. Vi har diskuterat så som soldater diskuterar.
Haha så folk kan skriva om att vi bara kan försvara oss en vecka, att vi inte har någon incidentberedskap och att artilleriet inte har några pjäser, men vi får inte nämna att vi inte kan skjuta fjollbollar på Ivan? Logiskt hörru

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Jesus »

Om du i vart fall försöker förstå vad jag skriver så hade du insett att det jag menar är att det är olämpligt att redovisa nya förmågor innan de införts i organisationen. Vad Arvid skriver är att grt:n ska utgå och ersättas av stand-alone, något som följer utvecklingen i resten av västvärlden, att han inte vill/kan uttala sig mer bör och ska det respekteras. Alla vi som på ett eller annat sätt är engagerade i firman bör vara eftertänksamma med vilken information vi sprider på öppna forum!
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

Enligt han själv så finna ju informationen att tillgå? Borde han inte ha hållit tyst och inte nämnt det alls?
Vad för super hemligt system är det vi ska anskaffa som inget annat land har och vars tillverkare inte har all info på youtube?

Vi lever på 2000 talet vettu. Tiden där vapensystems data var hemlig är över
Senast redigerad av 1 Runner, redigerad totalt 0 gånger.

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Men vad ska en Ksp 90 skytt med en GRT på sin ak5:a för om den bara skall stå i kasun ändå"? Helt ologiskt. Prioriterade är vi då vi fått hänga på oss all den nya radio utrustningen.

Men ja du kan gnälla bäst du vill, alla vet att man inte ska tro på något försen man har det i händerna i FM men vårt kompani har fått lämna ifrån sig sina GRT för att nått nytt ska fasas in. Sen ifall vi är de första att få det ja då är det väl så.
Men som du säger det så är det väl viktigare att sådana GRT plt får era, för det är nog första gången jag har hört att alla soldater har en GRT var på en hel plt, brukar ju va 1-2 per grupp.

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Runner »

Jag förstår vad du försöker göra. Du ville få alla airsoftares intresse med att skriva något som säkert är sant, men sen inte vill säga B trots att folk ber dig om det. Min poäng är att ge fan i att posta nåt du inte är beredd att gå vidare med och styrka sanningen i det.

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Inspiration och nyheter

Inlägg av Arvid »

Jag har bara sagt vad jag vet och det är att mitt kompani fått lämna in sina GRT för att något nytt skall ersätta den. Mer har jag inte sagt.

23 november 2013, 23:56:

Men jag är fortfarande intresserad av den här " GRT " plt du verkar tjänstgöra vid.

Skriv svar