MIlsimkompatibla västar ?

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Senil »

Satt å fundera lite för mig själv efter det att jag fråga i en tråd för milsim:et "Crusaders in Disneyland" om stridsele 304k var godkänd (vilket den inte var).

Men om man då inte har en sv2k, vilka andra alternativ har man att välja på om man vill vara med på milsim. Inte enbart Crusaders in Disneyland alltså utan mer generellt?

Vad har ni som saknar sv2k för substitut?
Inkommande kula har ALLTID företräde...

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av viqs »

Nya stridsväst 08 eller stridsgördeln lär väl vara GTG. Snigel eller Recon säljer den vet jag, vilka det är kan jag däremot inte säga.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Saiken
Inlägg: 74
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:58 am

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Saiken »

Eller så sparar man ihop till en sv2k som jag gjorde.
Blev mycket nöjdare i slutändan att ha en riktig o känna sig stolt än att ha något fake som knappt liknar det riktiga ? Dock ska ja inte säga att recon inte har vissa likheter men smaken är som baken o resten vet ni själva.:)
Kalashen sviker aldrig

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Sv: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av themetalpope »

Har tillbringat ett antal timmar i sv2k o tycker verkligen inte att den är värd dom pengarna den kostar om du lyckas få tag på en. Jag är ganska smal o ändå sitter fickorna nästan i armhålorna när man har mer än 2 fickor på vardera sida av bröstet istället för som på en chestrigg där dom sitter mitt på bröstet o är betydligt lättare att komma åt. Enda possetiva med den vad jag ser är det breda bältet som dom inte ens kunde göra ett par hängslen till så man kan använda det utan västen. Men det är bara vad jag tycker kanske finns dom som tycker att den är bra.

/Björn
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Hälge »

Använd en OD molle väst typ. De finns dom utlands styrkorna som använder det.

Men bäst att svara på denna fråga är väl någon av dom som arrangerar milsim spel? Vad anser dom/ni om västar för "svenskar" ?

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Senil »

Dels tycker jag att sv2k är för dyr. Dessutom är det olagligt att som civil inneha då den klassas som krigsmateriel.

Det blev en stridsväst 2001 med lite recon/snigelfickor för min del.

Angående ciraserna som en del utlandsstyrkor har inköpt privat så tycker inte jag att det är "svenskt". Det är ju inte tilldelad materiell å dessutom så fick senaste gruppen som åkte ner stränga order om att enbart tilldelad materiell fick bäras...

Ciras och dess likar känns för mycket US för min del, å det har denna hobby redan för mycket av.
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Gwlyddyn »

Polaren som var nere på FS21 hade en Tasmanian Tiger Chestrig.

Det som defacto används av svenska styrkor, tillåtet eller ej, måste ju vara kosher på MilSim?

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av maximillian »

Förstår inte vad folk har problem med SV2K?

Körde med min under Tango Apocalypse, 93h spel, och hade den på mig varje vaken sekund.

Lastad med tillräckligt för att kunna verka under 24h ( minus vatten dock 3,5 liter ) och kände inga större besvär.

Är även jag formad som spindel Tarzan, dvs lång och smal.

Visst den kostar, men det gör ju t ex en EI RRV med RS fickor också....

Det enda som jag upplever som "problem" med SV2K är att man lätt överlastar skiten, finns ju så många stora fina fickor som man lockas att fylla :)
Spelar man som svensk är det ju brist på alternativ, samt att en SV2K går ju faktiskt att enkelt fixa så den sitter högre på krppen ( typ som en PC ) och på så sätt kan man köra med eventuell 1st line.....

Men men smaken är ju som baken......
Dock så är det svårslaget rent estetiskt när hela laget lirar med SV2K, M90, "AK5"/G17/"KSP90"/PSG90

EDIT: Visst Recon/Snigel gör ju en liknande, men MIN erfarenhet är att SV2K sitter bättre..... Bytte ut min Snigel"SV2K" efter 2 söndagspel....
EDIT2: Dömmer ingen, jag har inga problem om folk lirar med en typ grön Miltec MOLLE väst och tycker att det duger, vill bara sprida min kärlek :D
Senast redigerad av 1 maximillian, redigerad totalt 0 gånger.

Saiken
Inlägg: 74
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:58 am

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Saiken »

1 + på ovanstående
Kalashen sviker aldrig

KaZiK
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:51 pm

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av KaZiK »

maximillian: I haven't found any bad sides for SV2K either :) A good piece of equipment and the best one if team is reenacting Swedish army.
The only weak point for Swedish -- ak5c and aimpoint cs :)

And... It is a common thing when people don't like something made in their country :)
There lots of funny stories shitting russian cars in russia. Or, for example, most people in Russia, Belarus and Ukraine don't like Gorka suite as it's
hot as hell in summer and cold after the rain in autumn :) But outside exUSSR Gorka is considered a good piece of equipment ;)

Anyway i vote for SV2K!

cheers!
Senast redigerad av 1 Jay, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte hela inlägg i onödan

Skriv svar