SSG/SIG - SOG

JW22
Inlägg: 16
Blev medlem: sön aug 14, 2016 8:53 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av JW22 »

....
Senast redigerad av 1 JW22, redigerad totalt 0 gånger.

Vandalen
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:16 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Vandalen »

skulle snarare lägga mina pengar på att det är personskydd från MPbat som sköter närskyddet åt ÖB i insatsområden.
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

BaronVonBarbecue
Inlägg: 25
Blev medlem: sön maj 15, 2016 8:29 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av BaronVonBarbecue »

Känns som att många är oense om vilka västar osv man kan se eller inte se på bilderna som lagt in här och det kommer nya förslag titt som tätt. Förstår att många använder olika men finns det någon slags "kitlist" på utrustning som är mer eller mindre säkert att SOG använder?
"Om det är fem personer i ett rum och sju går ut så måste två komma tillbaka för att det ska bli tomt"

Andy
Inlägg: 59
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:55 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Andy »

JPC, 6094, Strandhögg och dessutom TT chestrig. Ibland kan man även se dem nyttja stridsväst 2000 osv.
Ad gendum Cum Praecisione

JW22
Inlägg: 16
Blev medlem: sön aug 14, 2016 8:53 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av JW22 »

....
Senast redigerad av 1 JW22, redigerad totalt 0 gånger.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Stag »

Sett den bilden förut, om jag inte minns fel så är det en Amerikan ur USMC under Loyal Arrow eller något åt det hållet. Kan minnas fel som sagt, men jag vet att det finns liknande bilder med jänkare tillsammans med svenskar.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Andy
Inlägg: 59
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:55 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Andy »

Måste titta närmare på detta känner jag. Vart hittade du bilden? Har sett den förut men kan inte hitta den igen :/
Ad gendum Cum Praecisione

JW22
Inlägg: 16
Blev medlem: sön aug 14, 2016 8:53 am

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av JW22 »

Samma här hittar heller inte artikeln igen:(

Madnerr
Inlägg: 4
Blev medlem: tor sep 05, 2013 9:17 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Madnerr »

Om jag inte ser fel så är det en Opscore kruka i urban tan på killen i mitten, samma hjälm/färg kombo som synts på ett antal tidigare bilder av SOG.

Faktumet att samma kille rockar en balaclava(tror jag, liten bild) bör ju också tyda på att det är någon med anledning att gömma ansiktet.

Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Santa »

Jag har inte heller lyckats hitta artikeln men kommer ihåg med all säkerhet att det var personal från K3 som var inblandade. Så ja, det lär vara personer från SOG inblandade.

Skriv svar