Grundläggande kit för NI

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Grundläggande kit för NI

Inlägg av Stag »

Goder.. Ja, morgon blir det väl.

Då jag inte hittade någon guide så frågar jag rakt ut istället.

I runda slängar vad bör man ha för kit för att det ska kunna klassas som ett seriöst bygge av Nationella Insatsstyrkan anno 2011-2013? Hur träffsäkert kan man gå innan det blir svårt att få tag i rätt prylar, eller går allt att få tag i?

Om någon har orken och lusten får ni jättegärna skriva ihop en grundläggande kitlist och uppskattat pris på densamma!

Tackar på förhand. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av D-Cycle »

Fritt från de gånger jag varit på jobb med dem närvarande och lite kvalificerade gissningar:

Grönsideskit:
CADPAT-camo, helst snigels uniform.
Snigel strap on platecarrier.
Skarpskyttevapen baserade på Bushmaster AR, målade med krylon.
Svart balaclava.

Insats:
Snigels insatsoverall.
Snigel platecarriern.
Ops-Core Ballistic.
Peltor-kåpor.
P226 med TRL1-lampa.
G36 eller MP5.
Nacre QuietPro

Fast de gångerna jag jobbat med dem har de kört en blandning av civila kläder och insatsutrustning. Kika även på Taigas kläder i 068H-färgen som finns hos Cold Skills.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av Stag »

Tackar!

Snigel-prylarna, går de att få tag i privat? Vet att de är lite kinkiga med vissa artiklar.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av mouse »

Det brukar stå på artikeln om bara myndighetspersonal får ha det.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram


Echo01
Inlägg: 47
Blev medlem: fre mar 22, 2013 7:05 pm

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av Echo01 »

Vilken rail (handskydd) används av polisen till G36?

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av OlleBlue »

Främst G36C med hel rail vad jag sett iaf, sett G36K med tror jag.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av Stag »

Var är vettigt att använda i väg av kläder för insatspolis-kit?

Finns de som säger "given uniform i marinblått eller svart", men nej. Vill vara så korrekt som möjligt. Insatsoverall osv verkar vara stört omöjligt att få tag på civilt.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av D-Cycle »

Ja är det inte civila kläder vi snackar om (Lundhags Traverse och Haglöfs Rugged Mountain Pants är populära) så snackar vi antingen om Snigel eller Taigas kläder. Cold Skills säljer lite av Taigas kläder i 068H. Annars får du satsa på någon uniform i CADPAT.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Grundläggande kit för NI

Inlägg av Stag »

Lundhags byxor har man ju sett en del, men jackor är det mest icke-civilt verkar det som? Eller har jag missuppfattat det hela?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar