Stridsväst 2000

Alesaf
Inlägg: 18
Blev medlem: tis feb 11, 2014 1:32 pm

Stridsväst 2000

Inlägg av Alesaf »

Tänker köpa en Sv2000 (Stridsväst 2000). Har läst i ett par kommentarer om att den är dålig.
Undrar på vilket sätt den är dålig och vad kan man göra för att få den bättre?

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av Mason »

Kvalitétsmässigt är en äkta SV2000 inte dålig. Kopian kan jag inte uttala mig om.

Det som vissa kanske anser kan vara dåligt med västen har helt och hållet med deras arbetsuppgifter att göra, Och såklårt hur den är modulerad. Den är gjord för att i princip klara av alla typer av uppgifter en svenk värnpliktig kan tänkas få. Därmed är det inte sagt att det är optimal för alla typer av uppgifter - Det vore fantastiskt, med såklart omöjligt. Kompromisser!
Enligt mig har dom medföljande fickorna en del att önska. Det går att hitta alternativ men västen är inte avsedd för Molle, även då en del mollefickor kan fungera bra ändå. Lite tricky.
Kika på soldf och se hur gubbarna och tanterna där brukar konfigurera sina SV2000.

En sak är jag dock säker på. Du kan skapa en hyfsad chestrig av SV2000 bältet + oket från uppgraderingskittet eller oket från 304K :o

Från soldf forumet:
Bild
Bild

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av Stag »

Värt att nämna är också att det finns en hel del fickor och dylikt på http://www.recon.se som såvitt jag vet passar utmärkt. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

fu kjellberg
Inlägg: 9
Blev medlem: sön maj 20, 2012 5:55 am

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av fu kjellberg »

Haha. Min rigg på översta bilden.
Lite ändrad dock. Multifickan på dom öppna magfickorna flyttad till byxbälte och 4 st 40 mm fickor framför magasinen nu.

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av Mason »

Haha ja jag tittade som snabbast på soldf för att kunna ge lite snabba tips. Det är ett fint bygge Kjellberg :D
Värt att nämna är att försvaret har introducerat nya västar också. Det finns verkar vara replikor på gång.

Alesaf
Inlägg: 18
Blev medlem: tis feb 11, 2014 1:32 pm

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av Alesaf »

Ha, aa tack för info! men finns det något sätt att använda 304k till sv2000?

OllesBror
Inlägg: 44
Blev medlem: lör aug 11, 2012 6:44 pm

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av OllesBror »

Det finns en del möjligheter till det, och har själv använt det, dels för att bältet i stridsväst 2000 är kass och går upp hela tiden, dels för att det sitter rejält tajt med gamla 304. Men det gäller att ha god fantasi och vara händig, det finns lika många sätt att kitta väst som det finns användare.

Shepherd
Inlägg: 71
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:16 pm

Re: Stridsväst 2000

Inlägg av Shepherd »

Armyshopen har vad jag vet!
KWA MP7
JG G36C
KSP 90B

SAM:R

Skriv svar