Snar framtidskitt

Im1spetnaz
Inlägg: 35
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:34 pm

Re: Snar framtidskitt

Inlägg av Im1spetnaz »

AK6?

det blir nog år tvåtusenaldrig.

Om sog redan använder allt det här varför bygger du då inte något som likar sog?

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: Snar framtidskitt

Inlägg av Hoggie »

Och dessutom är det väldigt lite som tyder på att HK416 blir AK6.

Dels är den för dyr jämfört med de andra kandidaterna och med tanke på att AK6 skall byta ut både AK5 och AK4 så kommer det bli en billigare bössa än något från H&K.
Dom Ops-Core som FJS har är inte några ballistiska, utan Bump/Carbon hjälmen, som dom använder vid fällskärmshopp. (Skyddshjälm 101 enligt SVFM)

mouse
Admin
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:02 am

Re: Snar framtidskitt

Inlägg av mouse »

Jag har hört att det står mellan HK G36c/k, HK 416 och Bushmaster ACR. Har för mig ACR är dyrast av dem så tror inte det blir något billigare än en H&K :)
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Hoggie
Inlägg: 90
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:16 am

Re: Snar framtidskitt

Inlägg av Hoggie »

Jag har varit ute själv med personal från FMV, och delvis pratat men även provskjutit vissa av de som kandiderar till AK6, och där bland SCAL-L, CZ-805 BREN och även vissa Bulpup modeller. Dock är upphandlingarna och testerna långt ifrån klara, och FM kommer inte byta ut AK5an på en överskådlig framtid.

HK416 finns med och så även G36. Dock är den sistnämnda inte någon stark kandidat då den har fler år på nacken än AK5.

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Snar framtidskitt

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Lite chockad faktiskt att fmv överväger cz 805 bren. Den är ju inte så känd precis. Verkar dock mycket trevlig, iaf vad man har fått höra av några tjeckiska soldater :)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Re: Snar framtidskitt

Inlägg av majskolv »

Okej, då tar jag och gör någon SOG impression då borde det inte vara så bestämt alls om jag förstått rätt, jag menar på dom flesta bilder så ströanvänder dom en massa olika sorters utrustning.

Skriv svar