M90K - alternativ?

Ozzy1989
Inlägg: 29
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:50 pm

Re: M90K - alternativ?

Inlägg av Ozzy1989 »

Finns på garderoben om det är denna typ av tröja du menar: http://www.garderoben.se/tacgear-m90-co ... alsearch=1

Annars ska det finnas på coldskills
http://www.coldskills.com/uacshirt-nr-m ... c-384.aspx

http://www.coldskills.com/uacshirt-nr-m ... c-384.aspx


Dock inga "kopia-priser" direkt =/

Ozzy1989
Inlägg: 29
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:50 pm

Re: M90K - alternativ?

Inlägg av Ozzy1989 »

Jo jag förstår vad du är ute efter om man säger så :)

Men vad jag vet så är dessa de alternativ du har att välja på då jag själv aldrig sett några andra hos någon annan leverantör :|
Om du inte har en riktigt rötare och hittar nån bättre beg. villsäga

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: M90K - alternativ?

Inlägg av Stag »

CS känns dyra... Speciellt då det blir mitt sekundära kit. Jag letar egentligen inte efter en billig kopia, utan något mellanting. Att betala 400 för något som är skräp eller 3.5k för svinhög kvalitet känns som två extremer.

Jag kör inte efter någon impression för det, men om något blir det närmast svenska SOG.

Försvarsmaktens går inte att köpa privat alls alltså?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Victor Axelsson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:29 pm

Re: M90K - alternativ?

Inlägg av Victor Axelsson »

Är dessvärre en liten pest eller kolera situation om du nu inte lyckas få tag på kronans överskott lagligt( vilket jag tror är svinrökt med m90k dessvärre) Vanlig m90 och m90L finns ju som överskott, och så även m90P som enligt mig är "the shit" när det kommer till m90. Om du vill efterlikna sog så funkar ju även div andra uniformer och plagg ypperligt.

Ozzy1989
Inlägg: 29
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:50 pm

Re: M90K - alternativ?

Inlägg av Ozzy1989 »

Det finns ett litet överskottslager som en äldre gubbe har i sin lada här ute i Örebro där det ryktas att han säljer de mesta som används inom Svenska Försvaret, hur mycket han har kan jag inte svara på då jag (pinsamt nog) aldrig varit där.

Vad jag menar med detta är att det finns säker någon, någonstans som har en liten shop/föråd som man kan köpa ifrån, men inget du lär hitta om du sitter och surfar runt på nätet.

De jag hade gjort i ditt fall är att köra på tröjan från CS, och sen ett par brallor från Tackup gear. Finns inte nytt att köpa ATM men dyker upp lite här och där beg.
Kanske inte bästa kvaliten, och verkar också vara varierande. Men jag har ett par som jag fick tag på här inne för ett antal år sen, och vad man betalar för så funkar brallorna alldeles utmärkt.
Och om det då är ditt sekundära kit så kan de vara värt att överväga iallafall.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: M90K - alternativ?

Inlägg av Stag »

Tacupgear säljer inte sina brallor längre vad jag såg på hemsidan. Sen visst, kommer inte spela jätteofta i de, men vi spelar ganska hårt när vi spelar. Så jag är lite rädd för att jag bara kommer slita sönder de ändå.

Blir nog att avvakta tills RödaStjärnan släpper sina för att få fler alternativ.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar