kör någon med m90k?

Pruttopeden
Inlägg: 4
Blev medlem: ons okt 29, 2014 9:58 pm

Re: kör någon med m90k?

Inlägg av Pruttopeden »

Det är lite synd egentligen, för m90k är verkligen mitt favoritmönster och jag skulle verkligen vilja köra med det även i skog, fast då blir man ju en måltavla på ben. ;) Jag ska fixa vanligt m90 eftersom det är mycket effektivare såklart(duh) och jag har blivit lite mindre naiv sedan jag började bygga upp mitt m90k-kitt och förstått att det inte kommer fungera riktigt så bra som jag vill att det ska göra. Eftersom det är mitt första airsoftkitt också så känns det som att man kommer få en del blickar på sig när man kommer ut där på banan i full ökenmundering :D Man skulle nästan haft något stort övergivet grustag någonstans där man kan panga i sina ökenutrustningar utan att lysa upp som "the fourth of july"

Pruttopeden
Inlägg: 4
Blev medlem: ons okt 29, 2014 9:58 pm

Re: kör någon med m90k?

Inlägg av Pruttopeden »

Jo jag har också förstått det ;) Har sparat ihop till en Modulär väst, taktisk-10 från snigeldesign, några fickor och en vapenrem. Tycker att den västen är riktigt cool och vill hålla det lite "äkta" dessutom. Sen hade jag tänkt använda den till vanligt m90 när jag inskaffar det också.

Pruttopeden
Inlägg: 4
Blev medlem: ons okt 29, 2014 9:58 pm

Re: kör någon med m90k?

Inlägg av Pruttopeden »

Men när man ska välja färg står det ju "foliage" och jag antar då att dom menar foliage green, eller jag kanske har uppfattat det där fel? Eller så kanske dom har skrivit fel :)

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: kör någon med m90k?

Inlägg av 700mb »

Det beror nog antagligen att företaget inte ville skriva "grå" i färg bara, stridsutrustning brukar ha speciella färgkoder, snigeldesigns grå skulle t.ex betecknas som "mass grey" men de tog det näst bästa vilket är foliage green. Sedan tvivlar jag på att snigel gjorde sv2008 i någon annan färg än grå :)

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: kör någon med m90k?

Inlägg av Hälge »

Höst/vår innan löven blivit gröna så funkar 90K fint.
Har själv använt det i skog väldigt mkt.

Skriv svar