Safariland

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Safariland

Inlägg av Finnen »

Dom använder samma platta.
Oftast brukar man jämnföra plattorna mellan den nyare och den äldre generation som enligt många ansågs vara mer stabilt byggda och av kraftigare material.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Ulvhedin
Inlägg: 19
Blev medlem: tor maj 24, 2012 9:04 am

Re: Safariland

Inlägg av Ulvhedin »

Gamla plattan som jag har på min 6004-rigg från -05 är ren kydex och väldigt stabil. Även på de nyare 6004 har man bytt till plast.

Jag har gjort två missioner inom spaningsförbanden i Afghanistan och aldrig varit med om något strul med 6005...
"Ingen vill slå någon som redan ligger ner o grinar!"

Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14423

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: Safariland

Inlägg av Varg »

Finns det inte någon som kan ta reda på den rätta färgen, OD eller FG? Nu när valet finns vill man ju såklart köpa ''rätt''. :?
Sandbox Heroes | Sierra Lima

niu
Inlägg: 28
Blev medlem: ons maj 16, 2012 9:03 pm

Re: Safariland

Inlägg av niu »

När jag va inne och gjorde min (GUF) grundutbildning för att kunna gå med i Hemvärnet fick alla som skulle var hundförare + sjukvårdare ut hölster till glocken och dom va Foliage Green iaf.

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: Safariland

Inlägg av Varg »

Då kör jag på det. Stort tack till svaret!
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: Safariland

Inlägg av Varg »

Något mer tips på vart jag kan komma åt ett hölster, de tipsen jag redan fått har inte fungerat.
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Safariland

Inlägg av Arvid »

Köpte ett från Strikeairsoft. De är den modellen som e lite större så att du kan ha lampa på pistolen också. Finns till Glock och 1911:an.
Det står att det är Safariland kopior men när jag fick mitt så stod det Safariland överallt på påsen å jag ser ingen skillnad på detta och ett äkta å det kosta bara 495kr.

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: Safariland

Inlägg av Varg »

Hitta en sida som var rekommenderad här på forumet (vart jag läste det minns jag ej).

https://www.holsterops.com/

Betalade precis utan problem efter lite trevlig mejlkontakt men snubben som har sidan. :)
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Shepherd
Inlägg: 71
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:16 pm

Re: Safariland

Inlägg av Shepherd »

Armyshopen här i Umeå har safariland men är inte riktigt säker på vilka modeller.

Men jag kan även passa på och tipsa om rödastjärnan! Dom har nämligen en safarilandkopia dock inte i den gröna färgen försvaret har (tror jag). Har detta hölset själv och jag är grymt nöjd!
KWA MP7
JG G36C
KSP 90B

SAM:R

Collins
Inlägg: 94
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:31 pm

Re: Safariland

Inlägg av Collins »

Hur funkar det med hölster för vänsterskyttar?
6005 i vänsterutförande bara?

Skriv svar