Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Znoobly
Inlägg: 3
Blev medlem: sön mar 27, 2016 6:18 pm

Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Znoobly »

Tja!

Brukade köra lita airsoft med polarna och då var inte uniformen till högsta prioritet. Jag har dock börjat kollat på köra lite miliser under sommaren men har ingen större lust att lägga ner pengar på antingen nytt gevär eller helt ny uniform. För tillfället har jag ett par M90 brallor, en Ak47 Spetsnaz samt en SWAT-liknande väst men har hört att ifall man inte har matchande uniform får man noob-stämpeln direkt (har dock inget problem med att bli stämplad som vad jag faktiskt är inom detta område).

Söker alltså tips eller råd från er, tack på förhand!

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Gwlyddyn »

Ska du på söndagsspel spelar din gear ingen som helst roll.

Znoobly
Inlägg: 3
Blev medlem: sön mar 27, 2016 6:18 pm

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Znoobly »

Såg precis typon i original posten. Menade att skriva milsimer och inte miliser.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Gwlyddyn »

MILSIM kan du glömma med den kombinationen.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Herr Nilsson »

Det du skulle kunna göra är att skapa ett "bad guys" kit, ala insurgent/freedom fighter. Skaffa ett par sunkiga woodlands brallor/adidas byxor/utvättade jeans, någon sunkig jacka/fältjacka och en chicom chestrigg och om man bortser från ak47 spetsnaz är en hitte-på-bössa så skulle du kunna spela i de flesta spel (som behöver bad guys dvs)

Ska du spela svensk och inte se ut som airsoftleffe så är det mycket mycket gear som ska på plats.

Ska du spela söndagspel spelar kläder ingen roll.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Znoobly
Inlägg: 3
Blev medlem: sön mar 27, 2016 6:18 pm

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Znoobly »

Tacksam för riktigt svar! Det är något åt detta håll jag letade efter och jag tror jag kan få till något bra. Jag kommer förmodligen mot framtiden satsa på en mer rejäl bössa och utrustning.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av Maercosh »

Skulle man då kunna ha m90 byxor som 'bad guy' tillsammans med en ak och hoodie? Eller är stridsbyxa/tröja ''förbjudet'' som badguy?

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: Acceptabelt med M90 uniform tillsammans med AK47 Spetsnaz?

Inlägg av KronaN »

Som Gwlyddyn och andra sagt, så finns det inget som är "förbjudet" när det gäller icke-milsim. Kör på vad du vill, inklusive rosa kanindräkter eller kinky animeskolflicke-outfit.

Däremot finns det väl rent allmänt en uppfattning om att just M90 ser snyggast ut som en speciell inriktning, oftast med svenska vapen. Svenskt camo väcker liksom inga direkta associationer till rebellgrupper eller så. Vill du köra på kriminell stil så skulle träningskläder, balaclava och kanske en slags underväst passa bra - tänk dock på att vara extra försiktig med att inte visa dig för allmänheten i full mundering, då farbror blå givetvis har lättare att missta just dig för bus med ont uppsåt.

En annan grej jag kan tycka är lite synd, är den inställningen som många har att "bad guy"-stilen passar särskilt till nybörjare och folk som inte bryr sig så mycket om att gå in för gear och vapen... vi som älskar allt rebell -och skumraskrelaterat vill hellre se att folk tar den rollen på allvar 8-)

Skriv svar