AK5C - Tillbehör

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av Boogieman »

Jag och Catachan är helt överens. Hur får du detta att ens likna något som setts på en Ak5?

Det finns gummiskydd att köpa till vanliga aimpoints. Såvitt jag vet är det det närmaste du kommer till ett CS.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av Westesson »

Stag: ACOG används på riktigt på ceasarn, förvisso privat inköp och i mycket begränsad mängd. Men garanterat mer än det missfoster som skulle likna ett RPS EHV. Imho även bättre att använda järnsikte.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av Boogieman »

När det kommer till sikten används ju ett otal andra sikten och tillbehör på olika vapen i utlandsmission. Hade personligen satsat på något lite mer taktiskt, beprövat och bekräftat än nåt som random airsoftnisse i Chinaland kräkt ur sig.
Såg i somras en Ak5C pimpad med ett Nightforcesikte, AFG, benstöd och en Surefirelampa där inget var M-märkt eller utgivet. Däremot inget airsoftmuppigt...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av 700mb »

Wow här var det laddad stämmning och om jag visste att folk skulle agera så fientligt mot ett förslag så skulle jag aldrig ha frågat :? , dock om det är intressant så köpte jag aldrig den utan en M4s red dot som med lite tur kan skaffa gummiskydd till.

OllesBror
Inlägg: 44
Blev medlem: lör aug 11, 2012 6:44 pm

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av OllesBror »

Järnsiktet är ljusår bättre än den där jävla aimpointen. Totalt värdelöst sikte på Ceasarbyssen.

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av [KAS]Björn »

Tycker tvärt om gillar M4s siktet bättre än stålpinnen...
Helvetes! Den där är ju stenhård!

WAVairsoft
Inlägg: 11
Blev medlem: mån jan 27, 2014 6:43 pm

Re: AK5C - Tillbehör

Inlägg av WAVairsoft »

Funkar det bra?

Skriv svar