M90k

blixtus93
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jan 06, 2013 5:19 am

M90k

Inlägg av blixtus93 »

Hej, tänkte fråga om någon vet var man kan få tag på m90k byxor och jacka, någon butik lr site? De kanske inte finns på marknaden än?

Mvh Blixt

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: M90k

Inlägg av Packe »

Tac up gear gör jackor, och jag har för mig att saiga gör byxor men saiga kostar 2-3k.

Ale ska göra M90k men inget än
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

warnerfjord
Inlägg: 83
Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am

Re: M90k

Inlägg av warnerfjord »

jag har hittat en kines som gör byxor. han tar 70$ +frakt problemet är att man måste göra en mini order på 12par.

vi kanske skulle dra ihop ett gäng :P. han hävdar att det ska vara 100% som orginalet.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: M90k

Inlägg av Hälge »

Vilken sida??

Collins
Inlägg: 94
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:31 pm

Re: M90k

Inlägg av Collins »

warnerfjord skrev:han hävdar att det ska vara 100% som orginalet.
Det där brukar jag höra/se allt för ofta när det gäller kinaprylar.

Jag skulle ha väntat på Active Life Equipments kopior på M90K. Dem ska vara klara någon gång under våren och deras kopior på FM's vanliga M90 är mycket bra. Säkert dyrare men det lär hålla bättre och du kan vara säker på att dem verkligen är som orginalet.

Jag äger för tillfället Tac-Up Gear's M90K. Det är den som kallas för "Expedition" och han har tyvärr slutat tillverka den. Skjortan är en kopia på ökenvarianten av M90Lätt skjortan och den är nästan bättre än originalet. Byxorna är ganska lika ett par vanliga 90lätt byxor med vissa skillnader, grymt välgjorda och bekväma.

Jag kommer att köpa ALE's M90K när dem kommer. Hoppas bara att dem gör fältjackan som den ska vara med luva och inte bara en vanlig M90F fast i ökenmönstret.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: M90k

Inlägg av Hälge »

Trist och vänta bara ;) men det verkar helt omöjligt att hitta byxor iaf. Men det blir väl att vänta endå.

Collins
Inlägg: 94
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:31 pm

Re: M90k

Inlägg av Collins »

Bättre att vänta och få bra grejer, ALE skulle släppa sina 90K kopior någon gång nu under våren. Det står bland annat Mars/April i denna tråden som kan vara läsvärd: viewtopic.php?f=78&t=7838

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: M90k

Inlägg av Hälge »

Collins: tack för all info. Blir till att vänta. Får fortsätta på k&s så länge.

eX3Me
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:01 pm

Re: M90k

Inlägg av eX3Me »

Coldskills har ju M90 Öken i olika tappning...
...dyra men bra!

http://www.coldskills.com/linje-1-bekla ... 279-1.aspx
Wiseguys Hemsida

Vårat lokala forum - WAF.se

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: M90k

Inlägg av Genocide »

Tac up hade byxor, skjorta och jacka. Byxorna och skjortan var ett skämt. Jag sydde bättre grejer i mellanstadiet på syslöjden.
Enkel raksöm som sprättade så fort man ens tittade på byxorna. Var tvungen att lämna in hos en sömmerska för att få dem ordentligt omsydda. Sen ska man även nämna att de tvättades ut extremt snabbt, 1-2 tvättar och de var jättebleka i färgen...

Skjortan var...okej...inte mer...

Jackan var den enda som dög, med tanke på priset.

Beroende på hur mycket man använder grejerna kan det vara värt att köpa taiga/coldskills. man lägegr så mycket pengar på allt annat i sin gear, varför snåla på byxor och köpa kina som går sönder skitsnabbt?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar