Ksk frågor

Taccola
Inlägg: 7
Blev medlem: tor maj 24, 2012 10:59 pm

Re: Ksk frågor

Inlägg av Taccola »

Nej det är ingen dragkedja på LK:s (framtagen av Sierra313) Einsatzkampfbluse. Eftersom den är utvecklad för att fungera bra under skyddsväst, så har man undvikit metalldelar (dragkedja och knappar) för att inte ge sekundära skador vid träff. Öppningen hålls ihop av 3 st 10 cm långa kardborreremsor. Med en vanlig skjorta med dragkedja och/eller knappar hamnar ju allt rätt på en gång, men här får man ju passa ihop kardborren. Väl på plats håller de ihop, inga problem där, men den högsta remsans övre kant är i höjd med bröstfickorna, så halsöppningen blir rätt luftig. Det kan ju vara bra, men den sitter då inte lika stabilt på plats som en vanlig fältskjorta (inget större problem med skyddsväst på gissar jag, men har inte testat än). När jag tar på ATXS:en och resten får jag därför dra ned skjortan några gånger... Men sen funkar det rätt ok. Gillar förstås armfickorna som funkar bra, och ventilationsnätet under armarna luftar ju bättre än de små hålen (som ibland t.o.m. saknas) på standardskjortan.

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Ksk frågor

Inlägg av Rhino »

Jag har en snabb fråga, är det legit att rulla Magpul emagsen till ett ksk kit a'la DA?
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Ksk frågor

Inlägg av Malus »

Hejsan igen lite mer frågor. mailat lite med ASMC för att få fram rätt storlek och dom tyckte large va ok. Är dom små i storlekarna? large känns rätt stort i mina ögon med måttband m.m eller kan dom ha rätt?

begadi rasen... finns inga möjligheter att få in ett batteri där eller e det bara peq box eller dra bak elen som går?
War. War never changes

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Ksk frågor

Inlägg av Kalle »

Att få in batteriet beror på vilken bössa du har, samt vilket batteri så klart. Det är ganska trångt men ett mindre LiPo går in. Tex http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/b ... -plug.html

Däremot på en Ares/Umarex så kommer ett sånt batteri inte få plats eftersom gasblocket begränsar utrymmet längdmässigt. Har man en sån (like me) så är man så illa tvungen att dra elen bakåt eller lägga det i PEQ.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Ksk frågor

Inlägg av Malus »

Jg g36 k med 7,4 lipo mini modellen. Men ja varför chansa, tejpa lipo utanför och få ett skott på e inte värt
War. War never changes

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ksk frågor

Inlägg av p33krN »

Rhino: Menar du M4-Emags eller de kommande G36-magasinen från magpul?

Maulus: Det enda jag kan jämföra storlekarna mot är en vanlig TRU-spec ACU. Jag har medium i ACU samt medium i LK-kläder.


Jag använder detta batteri: Länk. Det får plats i RAS:et, har även en mosfet där.
Själv kör jag på detta viset med batteriet: Bild 1 och Bild 2

Tejpen är bara till för att visa hur batterierna sitter fast, man behöver ingen tejp på riktigt.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Ksk frågor

Inlägg av Malus »

Hitta mina gamla miltec byxor som jag köpte förra året på forumet och dom va xl och satt rätt ok så får chansa, e inte mer än att byta annars.

Håller mig nog med peq nu i början e helt grön med vapen, pill men mosfet och deans och annat upgrades blir det lite senare. Tack för förslagen.
War. War never changes

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Ksk frågor

Inlägg av Kalle »

Miltec =/= Leo Köhler, tror LK är betydligt större i storlekarna.

XL kommer nog va för stort så vida du inte är 2m lång och manlig om midjan. Har för mig att min lagkamrat som är ungefär som mig (tänk ca 188-190cm, 85-90kg) har medium. Eller har jag fel nu? Hur stor är du p33krN?
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Ksk frågor

Inlägg av Malus »

185 lång och 82 kg e man så medium som det jag mätte själv inann jag maila asmc och som du skrev kalle verka va mer troligt
War. War never changes

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ksk frågor

Inlägg av p33krN »

Kalle:
Jag är 170cm och är normalt byggd (inga husdjur, röker inte :lol:), så jag har lite plats över i medium, så som man borde ha det. Kan tillägga att jag ligger precis på gränsen mellan 48/50 och 50/52 i diverse andra tyska plagg. I reguljärkläderna har jag typ Gr.7 eller 8.

ASMC har även en storlekstabell här: http://www.asmc.de/content/en/Groessentabelle.html


Maulus:
Äsch, det finns bra lödningsguider så åtminstånde deans kan du fixa. En lödkolv kostar 100kr på biltema/jula/clasohlson. Deans finns för kanske 20kr paret om inte billigare.

http://www.youtube.com/watch?v=n9EuzyqmZvA&hd=1

Sen om du inte har en PEQ-box redan så köp inte en sådan, det ser bara fult ut på G36:or. Batterierna jag länkade är dessutom otroligt billiga och bra.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar