Målade vapen

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Målade vapen

Inlägg av rike »

Förekom det målad vapen i Vietnam ??

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Målade vapen

Inlägg av Namboy »

Förekom det? Garanterat ja. Då det var poppis att slänga OD tejp på bössorna var det säkert vissa som målade också, men det förstnämnda
är helt klart det vanligaste. Till vilken utsträckning har jag dock ingen aning om, men det är fakta att soldater är allmänt kreativa med att modda och dona i fält. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Målade vapen

Inlägg av rike »

Bild

Hur målar man denna, förslag ??

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Målade vapen

Inlägg av Nitisk »

Tänk woodland camo skulle jag säga..

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Målade vapen

Inlägg av Namboy »

Antingen någon slags ERDL-historia eller ren OD blandat med torkad lera och bortnött färg lite här och där.

Det syns inte jättebra men denna LRRP-snubbe har målat sin bössa OD samt använt en hel del tejp (även hans magasinfickor är målade):
Bild
"We're surrounded. That simplifies things."

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Målade vapen

Inlägg av rike »

Ja man kanske skall försöka ge sig på att göra mönster, det va en kul ide. En ERDL jacka är på väg hem från Asien så där kan man ju hitta mönster. Skall bara se vilka färger jag har hemma..

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Målade vapen

Inlägg av Paxz »

Jag hade nog testat med en basic tigerstripe. Kanske lite OD med svarta fläckar/detaljer bara. Tigerstripe hade väl ändå sina glansdagar under Vietnamn?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Målade vapen

Inlägg av rike »

Vietnam Tigerstripe är väldigt ljus. Jag tänkte mixa klädseln med VN tigerstripe byxor samt ERDL jacka just för att jag upplever VN tigerstripen som så ljus. På vapnet känns ERDL väldigt lockande. Men man kanske skulle fundera på en mörkare ton fast av Tigerstripe mönster.

EDIT Faktum är att jag har bambubuskar på uteplatsen så frågan är om man inte skulle grunda med grön och sen måla med en mörkgrön eller svart och ha grenar och löv som "schabloner"..

Värt att fundera på..

Det är dock bara upper och M203 som kommer målas. Lowern avnvänds till andra Uppers så den måste jag hitta en neutral målning till....

EDIT
Det är lowern som här sitter på SPRen som skall gå ihop med både M4 och xm177 upper. Kolven byts såklart oxå till xm177an. Den målning som är på vapnen i dag(utom SPRen för den va medt Tan inna) fanns där när jag köpte delarna i fall någon undrar...

Bild

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Målade vapen

Inlägg av Paxz »

I know att Tigerstripe är ganska ljus, det var just därför jag sa att jag hade testat med en basic tigerstripe (som mönster) med OD och svart som färg endast så det håller sig mörkt och fint. Hittar du bara något avlångt att använda som mall för ränderna så tror jag att det blir kanon. :)
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Målade vapen

Inlägg av Namboy »

Oh, tigerstripe glömde jag helt! Det hade också funkat. :)
En relativt sliten lower dustad med OD samt ERDL/Tiger upper hade nog sett riktigt bra ut.

Släng gärna upp en bild när det är gjort! Ska bli spännande att se.
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar