SEAL, Lrrp kitt (Update)

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av rike »

Hur är dem invändigt ?? Helt flata eller är där någon hålfot??

Jag har sett man kan köpa Regular och Wide, hur mycket bredare är "wide" ?

Dessertrat va ju vansinnigt dyra, jag har hittat nya för under 450:- inklusive frakt från NY...

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av Namboy »

Ja, de på desertrat är vidrigt prissatta...
Invändigt är dom helt flata. Möjligtvis pyttelite formade efter fötterna, men ingen vidare hålfot att tala om. På RS-kängor följer det med en avtagbar innersula som faktiskt hjälper en hel del
med komforten iaf!
Jag tycker att Regular är ganska breda i sig, så jag kan föreställa mig att Wide är väldigt breda. Är dock inte helt säker på detta!
"We're surrounded. That simplifies things."

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av SonOfaGun »

Jag har plöjt genom ett gäng djungelkängor och tycker dom är sköna. Använt dom på alla mina längre resor i tropiska länder och under de varmare månaderna när jag var med i HV.

Djungelkängor är helt flata, men de modernare från har en utagbar sula som formar sig efter foten. De gamla har en sula av någon sorts nät mesh, funkar men jag skulle hellre inskaffa ett par lite mer fotriktiga.

Original sulor till djungelkängor
Bild


När det gäller storleken skall tydligen djungelkängor vara något större i storleken, men inget jag personligen har märkt. Jag har rätt breda fötter och kör oftast på Wide. Och jag kör samma storlek som jag har i vanliga sneakers. Har du breda fötter så kör på Wide, det tar lite tid att gå in ett par djungelkängor så att pressa ner sina breda fötter i ett par R kängor är rätt okul.

Desert Rat's är riktiga djungelkängor, med inte Vietnam Era. Dom är daterade 1988. Dessutom har dom inte hälsömmen (som faktiskt kan hittas på tidiga post vietnam djungelkängor).
Dessa hittas lätt på eBay för inte många kronor ink. frakt.

Jag personligen tycker det gör mycket utseendemässigt att använda djungelkängor om du kör ett Vietnam gear, dumt att stanna vid mållinjen när du lagt pengar och tid på allt annan gear.

Vill du ha moderna kängor, som är lika djungelkängorna så leta efter Nike SFB's i samma färg kombo. Går fortfarande hitta på eBay. Grymt sköna, sitter som ett par sneakers, och inte farligt dyra.

Här är mina bredvid ett par äkta djungelkängor från Vietnam (Använda i Vietnam under kriget, daterade 1967).
Bild
Bild

Jag omkringklampandes i Laotiska djungeln med moderna(re) djungelkängor.
Bild

Skriv svar