SEAL, Lrrp kitt (Update)

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

SEAL, Lrrp kitt (Update)

Inlägg av rike »

Efter en del felköp pga dålig research samt något på posten försvunnit paket från USA har jag äntligen fått ihop något som börjar likna ett Lrrp kitt. Snyggare bilder hoppas jag få fram i slutet av Augusti när allt kommit och jag hunnit komma ut på spel..

Förslag på komplement till kittet mottages...

- ERDL uniform och boonie (repro)
- m56 sele
- 2st magasinfickor för 20 skotts m16 magg
- 1st magasinficka för m14 magg
- Kbar
- 1st compas pouch
- 2st vattenflaskor med m67 fodral
- Xm177 med 20 skotts magg (A1 upper på väg hem, den dyker upp om non vecka eller tre)
- ARVN rygga på väg från Vietnam, men den lär dröja några veckor till innan den kommer oxå..

Bild



SEAL kittet, jo ja tröttna på Tigerstripen, kändes inte helt som min grej. Men såhär ser det ut variefall..

VN Seal
- headvrap
- VN Tigerstripe byxa jacka(kopior)
- 3 cells Type 56 Chicom
- Canvas grön daypack
- Xm177 (den har brister såklart, uppern är inte 100% och gummit på kolven är till frör att skydda batteri och elektronik.)

Stort tack till Saft som tog bilderna..
Bild
Senast redigerad av 4 rike, redigerad totalt 0 gång.

Takolander
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:42 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av Takolander »

OK så uppern är modern, men vem lägger märke till det? Bara idioter som jag ;) Så med andra ord: Respekt för att du inte har en M4. Sen är det ju "rätt" tigerstripe också, dvs inte den där bajsbruna låtsasvarianten.

My verdict: Fullt godkänt! Bättre än i de flesta filmer (då tycker jag man har lyckats).
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: SEAL kitt

Inlägg av Namboy »

Nice! Jag tycker att din XM177:a är fullt godkänd, jag med.

Min "bild" av SEALs i Vietnam är den klassiska looken med jacka i ERDL och Levi's jeans, men det är ju högst personligt! De använde ju lite allt möjligt. :)
Det enda jag tycker saknas är lite mer småsaker att släpa runt på så som sele och bälte med vattenflaskor, kanske en kniv osv. Åh, och lite färg i ansiktet! ;)

Keep it up!
"We're surrounded. That simplifies things."

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: SEAL kitt

Inlägg av rike »

Ja jag är inne på o ha ett bälte med kniv o dricka oxå. Skall undnersöka vad som kan passa.

Skyndar långsamt med detta projektet, känner mig fram liksom.

Tack för feedback, det uppskattas.

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: SEAL kitt

Inlägg av kimjoh560 »

Du ser lite för hel och ren ut men det går nog över ;)

I övrigt riktigt badass!
Lgt. Skalptagare

Tito
Inlägg: 79
Blev medlem: tis maj 22, 2012 9:22 am

Re: SEAL kitt

Inlägg av Tito »

Kör med raka magg till bössan så är det knappt nån som kommer märka skillnaderna. På med en 56 sele med ett par maggfickor och/eller canteen covers så ser det riktigt bra ut. TS uniformen blir ju hur bra som helst, bara lite skit som behövs!

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av Paxz »

'Nam magasin och ut och rulla dig i en lerpöl och/eller bada i skiten ett par gånger så blir det suveränt! Annars tycker jag Titos förslag låter prima.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av TAC Ordinator »

Trevligt att du hittat till Vietnam träsket - börjar se bra ut!

jag slänger upp lite promobilder:

Seals team med massa klassiska jeans och chi-coms
Bild

Chestriggen på denna är uppenbarligen moddad så den tar fler magg:
Bild

Inte SEALs utan SOGs - vill man ha massa magg lättåtkomligt kan man ju alltid fylla vattenflaskan med annat en vatten... 8-)
Bild

Eller så kan man ju lika bra klä ut sig helt som fienden - strider mot krigslagarna, men men.
(OT, men intressant nog så anklagades Skorzeny o Co för just det samt sköts utan pardon vid ev tillfångatagning).
Bild


Blev bara tvungen att posta denna gamla bild på oss från 2007. Grabben i mitten har faktiskt blåa jeans, men de blir genast mera "Tiger" efter lite lera.
Bild

Takolander: Sant, men det finns bruna tiger som kan vara riktigt bra de me. Tigerträsket är djupt...

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: SEAL kitt

Inlägg av Spy vs Spy »

TAC@ Din andra bild, LRRP? Eller sitter du på annan info?

//M
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

SgtMcNasty
Inlägg: 74
Blev medlem: fre maj 18, 2012 12:17 pm

Re: SEAL kitt

Inlägg av SgtMcNasty »

Bra start och med några låneprylar är du ju mer än spelklar :)
Mina 5 öre om annat som diskuteras.
Chestriggen bars oftast som ett komplement till 56 selen för att få med mer mag.
Väldigt sällan man ser en blandning av ERDL och TS.
Ja skit i uppern och lägg pengarna på resten av kittet i stället.
Ryggsäck är inte helt nödvändigt till Navy Seal. Dom gick ofta ut för väldigt korta uppdrag och hade då inte ryggsäck.

Skriv svar