Trång på pistolbelt

tilldig
Inlägg: 54
Blev medlem: lör jan 05, 2013 12:18 pm

Trång på pistolbelt

Inlägg av tilldig »

Är det bara jag som tycker det blir väldigt lätt fulltsmockat på ett pistolbelt Lc2?
Satte på en vattenflaska och en magasinficka och började redan tänka hur ska resten få plats? :lol:

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Trång på pistolbelt

Inlägg av Namboy »

Det beror, tyvärr, på hur människan som bär bältet är byggd; är man lite tunnare får man plats med mindre, men så himla trångt borde det inte vara.
Har du bältet jättetight? Och var på kroppen sitter det på dig (runt magen eller höften)?
Det är så klart upp till vad du själv tycker är skönast, men pistolbältet ska sitta runt magen och inte allt för tight. :)

Btw, LC2 är från ALICE-systemet så jag är inte särskilt bekant med det. M-1956- och 67-grejerna är det jag kan, men jag antar att principerna är desamma.
"We're surrounded. That simplifies things."

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: Trång på pistolbelt

Inlägg av SonOfaGun »

Det beror på vad du bär i och hur du bär pistolbältet. Jag brukade bära två vattenflaskor och två magasinsfickor typ M56 universal.
I detta har jag också lätt fått plats en KaBar och en USMC jungle first aid. Pistolbältet ska sitta lite löst, men inte så det far runt.

Jag har ett Medium bälte och är realtivt normalbyggd (har dock fettat till mig sen jag blev pappa..)

tilldig
Inlägg: 54
Blev medlem: lör jan 05, 2013 12:18 pm

Re: Trång på pistolbelt

Inlägg av tilldig »

Har bältet för min 1911 och en dubbel magasinficka till den, vattenflaska, och en buttpack senare.

Skriv svar