LRRP kit WIP

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

LRRP kit WIP

Inlägg av Nielsen »

Tycker nästan det här förtjänar en tråd, efter 2h och gud vet inte hur många myggbett så fick jag ihop en serie bilder på mitt WIP LRRP kit.
Alltid en utmaning att ta bilder på sig själv men som tur är finns stativ och fjärrutlösare till hjälp.

Kom med feedback!

Bild
Bild
Bild

Varje prick på bilden här är en mygga...
Bild
Bild

Bild
Bild

Kitlist
Repro Tigerstripe uniform, insydda byxor
Repro Tigerstripe boonie
M1956 sele, 4x magasinfickor, 5x vattenflasfickor, 1x kompassficka, 1x karbinhake
Repro indigenous ryggsäck, karbinhake
Postwar panamakängor
Lite dekogranater
G&P XM177E1, GP sling
Facepaint
Massa lort

Hela albumet här
http://s284.photobucket.com/user/Nielse ... t=9&page=1
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av SonOfaGun »

Snyggt! Det ser riktigt bra ut! Bra jobbat! Lorten ger det där lite extra till helhetsintrycket.

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Nielsen »

Tack så mycket! Finns det något som bör ändras/tilläggas?
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Spy vs Spy »

Shit Nielsen, du gör verkligen det där lilla extra för känslan skull. Mycket stiligt 8-)

Kanske ett par "recon gloves" svart handskar med avklippt fingrar. Du ser dessa ofta på RS bilder av LRRP / LRP.

Regards
Martin
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Nielsen »

Jo jag funderade på ett par flight gloves, men det verkar inte allt för vanligt i fält faktiskt. Men vi får se, ska fixa till lite smådetaljer!
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Emil andersson
Inlägg: 10
Blev medlem: ons jun 19, 2013 1:36 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Emil andersson »

Riktigt snygg web gear. Och klädsel. Och väldigt bra blder :)

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av SonOfaGun »

Nej, jag ser inget som behöver ändras. Handskar är ju skönt att ha, vilken utrustning man än har. Flight gloves funkar, men precis som Spy vs Spy säger så ger ett par Recon gloves det lilla extra. Men eftersom det är rätt svårt att få tag på så pass gamla handskar i normala storlekar funkar ett par vanliga svarta ofodrade herr handskar med avklippta fingrar lika bra. Eller ett par flight gloves. Såg at SOF har ett par som funkar ypperligt, speciellt om de blir lite slitna och sketna. (http://www.sofmilitary.co.uk/d3a-full-f ... duct,11180)

I övrigt har du en mycket bra bas att bygga vidare på. Nu är det bara att gå djupare ner i träsket...

/SOAG

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Nielsen »

Har fått för mig att handskar var mer vanligt för Seal, men jag hittade faktiskt mer eller mindre en hel grupp på LRRP i handskar.
Bild

Ser ut att vara väldigt late-war, tro mig se flight gloves där?

Handskar är ju ett ganska självklart val när man tänker efter, finns mycket att göra sig illa på i djungeln och det är lite för lätt att få infektioner.
Blir nog att skaffa ett par ändå. Ska försöka byta ut ryggsäcken mot en ARVN och och och, just ja, träsket sa någon? ;)
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Tito
Inlägg: 79
Blev medlem: tis maj 22, 2012 9:22 am

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Tito »

Hanskar ingår alltid i kitet.
På bilden däremot är det inte LRRP utan Marine Reconners. Ingen större skillnad i utrustning men rätt ska vara rätt.
Jäkligt bra kit du håller på med. Det ser schysst ut som fan.

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: LRRP kit WIP

Inlägg av Nielsen »

Ah ja, jag blev lite fundersam först men var lite osäker. Då har jag ändå mindre bilder på LRRP med handskar :D
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Skriv svar