Inriktningsfråga.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Inriktningsfråga.

Inlägg av JonathanRL »

Jag fick precis hem Echo 1 SOG-68 (CAR-15) (Ska skriva recension på den när jag spelat lite med den) och är intresserad att börja med Vietnam. Problemet är att jag inte är speciellt förtjust i att spela Special Forces utan hellre skulle vara lite mer "rear with the gear" typ på eventuellt spel. Vad borde jag satsa på? Bör jag sikta på att kunna fortsätta använda CAR-15 eller bör jag använda ett annat vapen? Jag har hört historier om att officerare försökte få tag på CAR-15/XM177, men det var länge sedan jag hörde det och vet inte om det är sant eller om de fick några.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Inriktningsfråga.

Inlägg av Namboy »

"Vanlig" grunt går bra med en CAR-15, i mitt tycke. Sure, de var relativt ovanliga men de fanns där. Så länge någonting inte är superexotiskt så tycker jag inte att det
ser farby ut med sådan CAR-15. XM177:or var betydlig vanligare och, om man ska vara helt ärlig, är det nästan alltid bäst att köra med normen och inte undantagen men vad fan! Är inte
så många som har den bössan du har, så vem vet? Du kanske stal den av någon som var dum nog att lämna den obevakad i basen? ;)

En bild på den in country:
Bild

En av anledningarna till varför jag är så fascinerad av denna tidsperioden i Vietnam och de omkringliggande länderna är den sjuka mångfalden på udda och obskyra vapen som användes; allt från svenska m/45 och danska Madsen M-50 till Stoner 63:or och HK33:or. Galen men som sagt intressant period! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Inriktningsfråga.

Inlägg av rike »

Jag hade kört LRRP, det är inte specialförband även om det inte än "linje" trupper heller. Som airsoftare uppträder du extremt sällan i pluton eller större förband som kompani pga att det helt enkelt inte fint tillräckligt med folk som kan/vill och har likriktad utrustning att spela ihop. Därför hade jag satsat på spaningsförband som LRRP, LRP, Rangers osv. 4 - 12 manna lag är väll det absolut vanligaste i airsoftväg endån....

Läs "Phantom Warriors" av Gary A Linderer så får man många uppslag till riktigt kul arisoftscenarion..

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: Inriktningsfråga.

Inlägg av visum »

Jag säger som Namboy, satsa på vanlig soldat. Personligen började jag med GI-stuket och har aldrig hamnat på ett spel där den stilen varit fel. I trakterna runt Stockholm-Knivsta-Uppsala finns det en hel del airsoftare med vietnam-gear och om du kommer med på några spel som arras av TAC kommer du inte att vara fel ute ur ett utrustningsperspektiv. Jag har nyligen köpt en XM-177 och funderar på att skaffa TS-uniform så jag kan spela även "SF"-roller men det är mest för att anpassa kombinationen bössa/uniform till medel-normen och inte för att jag är speciellt sugen på just SF.

Men känner du för SF/LRRP/SEAL etc så kör på det. Det är bättre att du känner dig bekväm och nöjd med din gear och spelar än att du är missnöjd och stannar hemma. Du är varmt välkommen vad du än väljer. Lägg gärna upp bilder när du börjar få ihop kittet.

Skriv svar