Black ops?

Juveltjuven
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:22 pm

Black ops?

Inlägg av Juveltjuven »

Hej. Jag börjar känna mig smått nöjd med min moderna US gear så det är dags för nästa "projekt". Tänkte smyga ihop en lättare vietnam/(COD)black ops gear. Det jag har kommit fram till är en tigerstripe uniform alt. vanlig OD, 1911 och som bössa FN FAL, Galil eller AUG A1.
Det jag är på jakt efter nu är ett hölster till pistolen, väst / bärsystem. Tänkte mig nästan en chestrig med en ALICE-sele, kan det vara något? Att det är true eller inte spelar mindre roll. Alla tips är välkomna :-)

Tack på förhand
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: Black ops?

Inlägg av SonOfaGun »

Det stora problemet med COD Black Ops är att det är helt inkorrekt att använda som referens till en Vietnam-gear.

Men för att få ett något sånär autentiskt kit, som inte kostar skjortan, skulle jag föreslå följande:

Dina vapenförslag skulle jag totalt skippa. FN FAL fanns, men användes bara av DIGGERS, dvs Australienare och SAS. Med ett sånt stort spann av vapen skulle jag rekommendera något ur Colt familjen, M16A1 el. XM177. Alt. AK47 (då jag antar att du vill spela SF)
Galil tror jag aldrig ens var i närheten av Vietnam under kriget. AUG existerade inte ens. (kom 1979)

Bild
Australiensk soldat

Uniform, skulle jag rekommendera dessa billiga Kinesiska kopior av Advisor cut som florerar på eBay och airsoftbutiker på nätet. Kammoflaget är VNMC seawave tigers, inte 100% korrekt för en SF gear men funkar helt ok för nybörjare. Skit i propper eller andra billiga knockoff's.

Bild
Billig repro Tiger stripe uniform, hittas ex. http://www.ebairsoft.com/vietnam-tiger- ... -1036.html

Billig Kinesisk chestrig funkar ju ypperligt till en AK47'a, försök hitta en khakifärgad. ALICE fanns inte under Vietnamkriget (rättare sagt, de tidigaste ALICE delarna kom 75', dvs efter de stridande amerikanska styrkorna lämnat landet), selen som användes i störst utsträckning var M-1956 Senare kom M-1967 som tillverkades i Nylon, men bars aldrig i ett komplett system. Kan hittas billigt om man letar runt på nätet lite.

Bild

Vill du se riktigt bad-ass ut så kolla på McNasty´s SOG gear, där har du gearen som den såg ut på riktigt under kriget.

Här är en figur i skala 1/6 med en gear som funkar bra.
Bild
Figuren har en Advisor cut uniform, Kinesisk Chestrig, M-1956 sele m. M-61 buttpack, och ett M1916 hölster. Kängorna är ett par BATA boots, svarta höga palladium hade funkat lika bra som komplement.

/SOAG

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Black ops?

Inlägg av TwinkleDew »

Nej, t.ex AK74U fanns inte heller. Kom 1974
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Black ops?

Inlägg av Schultz »

Ser inte att AK74 nämns i något annat inlägg än ditt eget?
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Black ops?

Inlägg av TwinkleDew »

Nej, men mig veteligen finns den i black ops. Tillsammans med några andar vapen som inte användes under vietnamkriget. Så som AUG
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Black ops?

Inlägg av Namboy »

@TwinkleDew,
Ska man vara riktigt petig så kom inte AKS-74U (jag antar att det är denna bössa du menar när du skriver AK74U) 1974, utan 1979. ;)
"We're surrounded. That simplifies things."

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Black ops?

Inlägg av TwinkleDew »

Jaja, akS74-u då. Men 79 är ännu senare! I vilket fall så fanns den inte i vietnamkriget
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Juveltjuven
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:22 pm

Sv: Black ops?

Inlägg av Juveltjuven »

Nä att black Ops är fel och att augen inte ens fanns visste man ju. Jag är inte intresserad av hur det såg ut på riktigt utan det var just en gear utifrån spelet jag tänkte försöka mig på :-)
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

SgtMcNasty
Inlägg: 74
Blev medlem: fre maj 18, 2012 12:17 pm

Re: Black ops?

Inlägg av SgtMcNasty »

Då kanske du borde lägga frågan på en annan forumsdel. Denna är ju angående Vietnam och inte TV-spel.

Skriv svar