Hur låter en M16-kolv?

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Hur låter en M16-kolv?

Inlägg av visum »

Frågan i topic är kanske lite krystad men jag har alltid varit lite irriterad på att kolven till min M16 låter så plastig och ihålig. Framförallt när metal-spännet till vapenremmen gungar fram och tillbaka och slår i kolven när man är ute på marsch.

En riktig kolv har mer abs-material än våra airsoft-kolvar och bör därför ha ett helt annat ljud när man knackar på kolven. Jag skulle vilja få till ett korrekt ljud, inte för att vara en stitch-nazi men helt enkelt för att stå ut med ljudet.

Köpa en rs-kolv och modda så den passar ger ju helt rätt ljud men går det att göra "enkelt"? Eller ska man dämpa kolven med något isolermaterial?

David

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Hur låter en M16-kolv?

Inlägg av Boogieman »

En vanlig M16-kolv låter inte så annorlunda. Den låter snäppet mer solid bara, men jag har stött på kolvar inom AS som låter minst lika rigida. Mitt förslag är antingen att köpa en RS-kolv, leta efter en som är lite tjockare eller att fylla ut kolven med något dämpande.

Kolven på riktigt agerar resonanslåda så när du skjuter hör du egentligen bara fjädern i buffertuben som låter ganska fjantig...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

willone242
Inlägg: 17
Blev medlem: mån apr 01, 2013 12:40 pm

Re: Hur låter en M16-kolv?

Inlägg av willone242 »

Hehe kul reflektion, när jag sköt M16 första gången trodde jag det var nått fel på den då man bara hör fjädern som rör sig!

Skriv svar