Vietnam i 08-området

Duo
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 15, 2012 3:22 pm

Vietnam i 08-området

Inlägg av Duo »

Är sugen på att spela vietnamscenarion. Känner någon till ett lag eller var man kan spela med folk som kör med den inriktningen? Tack tack!

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av TAC Ordinator »

Hej!

Vi från TAC brukar köra/anordna vietnam då och då. Mest i Uppsala/Knivsta området men folk som är med i laget är även från 08 området.

Duo
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 15, 2012 3:22 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av Duo »

Ok kul! Är man välkommen som färsking på såna spel? Har aldrig lirat förrut men tänkte skaffa mig en Vietnamgear.
Vet du några bra sidor man kan handla från? Såg en sida som heter Combatsportsupply som verkar rätt bra, har du några erfarenheter av den?
Tack på förhand!

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av visum »

Det finns ganska många som säljer Vietnam-gear. På gamla forument fanns en tråd med länkar till ÅF, rekommenderar dig att titta där först.

Jag har handlat ifrån bla RrangerShop.de, MooreMilitaria.com, SoldierOfFortune samt på olika mässor och av kompisar. Var du handlar beror mycket på vilken sida du vill spela på och hur mycket gear du vill ha. Jag spelar då och då med TAC som infanterist men du är kanske mer sugen på usmc. Är du mer intresserad av VC/NVA är det lite lättare/billigare än som US men det är upp till dig.

Vapen, uniform, hjälm med hjälmdok, stridsbälte med valfritt antal fickor är ju grunden. Men för att få den där sköna vietnamstilen så vill du kanske ha all bling-bling som M60 ammo-bälte, spade, bajonett, bug-juice flaska till hjälmen, handuk runt halsen, 3 vattenflaskor, bandolier för M16-ammo, granater, flackvest, first aid kit etc etc. det finns hur mycket grejer som helst att samla på :-) Jag började med uniform, m16, hjälm och ett svenskt stidsbälte för att kunna komma ut på spel, sedan har jag allt eftersom byggt upp min gear.

Läs på alla sidor du hittar med referensbilder och moderna reenactors för inspiration. Spendera lite tid på att komma fram till vilken roll och sida du vill spela på och börja samla.

Duo
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 15, 2012 3:22 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av Duo »

Tack för infon!

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av TAC Ordinator »

vi har lite länkar till återförsäljare även på våran NAM sida: www.nam.info.se


Vidare så har vi en hel del att låna ut till de som vill testa köra med oss, både till US, ARVN och NVA.

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av instant »

Jag bor i Vällingby utanför Sthlm och har börjat bygga upp en LRRP-gear och siktar på att börja kunna spela med den under hösten, hoppas det blir några vietnam-spel! Annars får vi hjälpas åt att styra upp det. Jag är i startgropen för gearen tillsammans två andra men vi behöver minst en fjärdeman för att ha en bra LRRP-grupp.

SgtMcNasty
Inlägg: 74
Blev medlem: fre maj 18, 2012 12:17 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av SgtMcNasty »

Jag kör oxå som LRRP (bland annat) och hakar gärna på er och kör.
Finns snart tillräckligt många LRRP i Mälardalen för att sätta ihop en grupp om 2 teams.

Duo
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 15, 2012 3:22 pm

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av Duo »

Ursäkta min okunskap men vad är LRRP?

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: Vietnam i 08-området

Inlägg av instant »

Long Range Recon Patrol

Skriv svar