taiwangun JG vietnam vapen

Cyanide
Inlägg: 5
Blev medlem: mån okt 06, 2014 6:55 pm

taiwangun JG vietnam vapen

Inlägg av Cyanide »

är det någon som har erfarenheter av http://www.taiwangun.com/en/electric/m-4a-jg och http://www.taiwangun.com/en/electric/m- ... aign-id=20 ? funderar på att köpa någon av dem men har hört att kvaliteten på jing gongs så kallade vietnam vapen inte ska vara så bra, men om jag har förstått rätt så är dessa nya versioner av äldre JG vapen?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: taiwangun JG vietnam vapen

Inlägg av Maercosh »

Vet inte hur det är med m4 modellerna men deras g36 fungerar riktigt bra

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: taiwangun JG vietnam vapen

Inlägg av harlekin »

G36, vietnamvapen? :P Har du ref bilder?

Jg är bra skit. Satsa på metallkropp bara. :) tjöp!
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: taiwangun JG vietnam vapen

Inlägg av SonOfaGun »

Jag får hem min JG's A1 på Tisdag (29/3), (http://www.taiwangun.com/en/electric/m- ... aign-id=20). Men då jag klämt och känt på Titos, så är den inte så dum. Absolut värd pengarna.

Kan göra en jämförelse mellan min WE M16A1 (med RS bakelit delar) och JG's rent utseendemässigt. Men precis som min WE så är JG's målade svarta (VARFÖR?!), och lite andra små inkorrektheter.

Edit*
Kan tillägga att just denna A1 är version 2 med lite mer uppgraderad gearbox. Och kroppen är i metall.

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: taiwangun JG vietnam vapen

Inlägg av SonOfaGun »

fick hem min JG A1 idag, så här kommer bilder och jag jämför med min WE A1 med RS bakelitdelar.

Så här kommer den. väl packad.
Bild

Jämförelse.
Bild
Precis som WE's A1 så är kolven ett par cm för lång. Avtryckaren sitter för mycket i mitten, deltaringen är konisk istället för platt. Men det är bara ett påpekande och inget som stör. Utöver det är detaljerna fina

Bild
Bild
Bild

bakkappan är något mer kantig än originalet, och gjord helt i metall. Men WE's bakkappa passade nästa utan någon modifiering(behöver lite filande för att få det bättre..)
Bild
Bild

Handskydd
Bild
Bild

Bild
Bild

Utseende, kunde gjort vissa saker bättre (vad är grejjen med att måla svart?), men tycker den är helt ok. Vet inte ännu hur den skjuter, men då jag testade Tito's så gicken riktigt bra. Rof'en är helt ok. Den skall klara ett 11.1 LiPo, men jag har inte testat ännu då jag inte lött om till Deans ännu.

Men som sagt, jag tycker den är helt klart värd sina 1500. Klart att man kan lägga lite mer och få en bättre gjord G&P, men kör man Vietnamspel 1gg/år och inte vill lägga en massa cash på en A1'a så är detta ett riktigt bra komplement till dyrare bössor.

Min kommer jag måla om och åldra, byta handskydd och pistolhandtag. Men sen tycker jag inte det behövs göras så mycket mer.

Tito
Inlägg: 79
Blev medlem: tis maj 22, 2012 9:22 am

Re: taiwangun JG vietnam vapen

Inlägg av Tito »

Jag har som sagt den första versionen som inte är förstärkt.
Det jag har ändrat på den är att jag har trimmat ner till cqb. Den chronade nästan 400fps ur kartong. Jag tog även bort glassäkringen och hållaren från kablaget ovh jag kör 11.1 rätt i och det har fungerat än så länge. Om nåt börjar pyra får jag väl byta det när det händer.
Rent estetiskt har jag bara målat den märkgrå och hängt på en rem.
Jag använder sketbilliga plastmagg i den för då kan man komma undan med att ha 20+ utan att det kostar alla mina pengar.

Toppenbössa för slantarna. Tjööp!

/Tito

Skriv svar