Daypack

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Daypack

Inlägg av rike »

Om man är ute efter en enkel Daypack eller mindre ryggsäck som härstammar från 60-tallets vietnam.
Vad är det då man bör leta efter??

NVA, VC eller US spelar mindre roll jag vill gärna se allternativ..

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: Daypack

Inlägg av Spy vs Spy »

ARVN rucksack vart populär bland SF och LRRPs. Sedan har du US Tropical rucksack. CISO gjorde också "kopior" på NVAs rygga, till SOG RTs för Across the Fence uppdrag. ;)
Tänk på att dessa oftast har samlar värde Rike och därför har ett högre pris. Jag har 1st (extra) tidig post Vietnam Tropical i well used condition om det kan vara av intresse dra ett PM.

//M
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Daypack

Inlägg av rike »

Jo jag har sett dessa på ebay innan och är det oftast rätt dyra samtidigt som det känns lite dumt att använda till airsoft.
Kanske man hittar non repro som passar för våra lekar.??

Hur är det med stålramen/bärmes till dessa?? På vissa bilden sitter de fast på en stor ram och på andra ser det inte ut att va non ram alls ???

Da vinci
Inlägg: 45
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:10 pm

Re: Daypack

Inlägg av Da vinci »

Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: Daypack

Inlägg av Spy vs Spy »

Ramen vart det många som tog bort. Bla i SOG. Har kontakt med endel SOG veteraner och dom flesta av dom tog bort stål ramen.

// Martin
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Daypack

Inlägg av rike »


Skriv svar