vilken amerikansk enhet spelar majoriteten som?

SaimoN_
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jun 09, 2012 10:48 pm

vilken amerikansk enhet spelar majoriteten som?

Inlägg av SaimoN_ »

Hej!

Tänkte mest höra med er andra om man nu ska samla på sig en amerikansk utrustning, vad spelar "majoriteten" som? Vilken inriktning så att säga? 101st/82nd Airborne, 2nd Rangers, USMC elr annan?

Tänkte att om man i framtiden dyker upp på något ww2-spel så vill ju gärna vara "en i gänget" så att säga... :p

//mvh

18 februari 2013, 22:17:

Ingen?

Kan förstå om frågan lät lite luddig, det finns kanske ingen egentlig "majoritet" bland er ww2-spelare, men om det redan finns existerande lag därute som man kanske kan få spela tillsammans med om tillfälle ges, så önskar jag veta lite vad man ska satsa på så att säga. Jag är helt inne på en amerikansk utrustning, men inte vilken enhet...

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: vilken amerikansk enhet spelar majoriteten som?

Inlägg av visum »

Som med all historisk airsoft kommer du aldrig att vara fel ute om du satsar på att se ut som en vanlig infanterist. Det antal airsoftare som spelar WW2 är så få att du kommer "passa in" vilken inriktning du än väljer.

Men enligt min högst personliga åsikt är standard-medel-USGI det bästa då du inte sticker ut åt något håll och istället bidrar till "standardbilden" av en amerikansk soldat med den vanliga spridningen i vapensystem och webbing som fanns.

Hallstrum
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:01 pm

Re: vilken amerikansk enhet spelar majoriteten som?

Inlägg av Hallstrum »

På det spel som jag varit på så har majoriteten av jänkarna varit 2nd armored division i och med att vi är rätt många i föreningen. Utöver detta har jag väll set en 2-3 82nd airborne och 1 29th Infantry division snubbe på diverse spel

Inte för att blatant göra reklam för 2nd armored, men satsa på 2nd armored :D
Du är mer än välkommen vad du än kör som !
Quartermaster 2nd Armored

In space, No one can hear your german techno music !

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: vilken amerikansk enhet spelar majoriteten som?

Inlägg av TAC Ordinator »

När vi kör Pacific spel har vi inga märken alls = no, name unit

När vi kör västfronten så är vi vanliga USGI (vissa har haft 1st INF märken då det är det vi kör mest på Vietnamspel) eller när scenariot passar så e vi airborn. Många kör då utan märke för att kunna vara med vilken som grupp 101a eller 82a.

För kommande scenariot OP:Plunder kommer vi sy på 17th Airborn märket så det blir mera korrekt.

Skriv svar