Magasinsfickor till Grease Gun.

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Magasinsfickor till Grease Gun.

Inlägg av visum »

Hej.

Jag vill veta vilka magasinsfickor som en infanterist använde i europa när de hade en grease-gun. Jag har letat runt på en massa reenactorsidor, tillvekare och e-shopar för att hitta någon ficka som är "korrekt". I mina försök har jag köpt fickor som sägs passa till en grease gun men som inte går att stänga när man väl försöker få ner ett magasin. Allt verkar vara tillverkat för att passa de kortare Thompson-magasinen. Bilder på fickor som ska vara till grease gun är alla med Thompson magasin. Bilder på sub machine gun riggar som ska vara till en grease gun är alla till Thompson. At the front har en "SMG Rigger Pouch" som verkar funka men den är också med thompson magasin. http://www.atthefrontshop.com/ProductDe ... de=USGPSMR. Samtidigt ser jag bilder på folk som spelar med grease gun elelr som kör reenactment med grease gun så det borde finnas fickor.

Det enda jag hittat där magasinen passar, dvs man kan stänga luckan, är en sk "Spare magasin bag" utan några mellanväggar. Nackdelen är att jag måste ha ca 12 magasin i väskan för att fylla ut väskan om magasinen inte ska åka runt och låta för mycket. Har man bara 5 magasin är det otympligt, tungt och obekvämt. Det jag vill ha är någon form av magasinsficka likande det som finns till Thompson men längre. Jag vill inte köpa en thompson ficka och sedan knäppa luckan runt magasinet, jag vill helt enkelt slippa få magasinen fulla med grus och skräp.

USMC hade fickor i Vietnam och det finns någon form av MP grese gun fickor men de verkar också vara marinkårens.

Mina frågor
1: Vilka magasinsfickor användes i verkligheten, dvs inte några repro-fantasier issue från US army till soldater i fält.
2: Var kan man isf köpa dessa.

Ursäkta gnället men jag börjar bli lite frustrerad, allt jag vill är ju att få till en hyffsat korrekt spelbar gear som funkar och som inte är onödigt fel.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Magasinsfickor till Grease Gun.

Inlägg av Namboy »

Som du skriver finns det General Purpose bag, men den är ganska stor och klumpig. Sedan finns det 3-cellsfickor för långa Thompsonmagasin (M3-magasin ska få plats i den, iaf riktiga).
Rigger pouches var väl i stort sett exklusiva för airborne om jag inte har helt fel? Visst, kan ju så klart ha hamnat i tassarna på en "vanlig" infanterist också men ändå värt att tänka på. :)

Det är de fickorna jag känner till, som inte är post WW2, så någon annan får fylla i om det finns något som passar bättre. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Longsword
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jun 30, 2013 10:37 pm

Re: Magasinsfickor till Grease Gun.

Inlägg av Longsword »

Jag har ingen lösning, men hittade den här bilden.

Ammofickan till höger, är trots sin snarlikhet med 3 magasinsfickan till vänster, märkt "M3".
Den vänstra är alltså den vanligare magasinfickan, avsedd för Thompson 30 skpttsmagasin.

På bilden sitter det ett M3 magasin på plats, passar i båda, men locket går att stänga på den högra.

Bild

Så, problemet återstår att hitta en magasinficka (x2?) av "rätt" typ.

Lycka till.

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: Magasinsfickor till Grease Gun.

Inlägg av visum »

Då letar jag vidare, tack för tipset med "M3 marked pouch". Jag får kanske acceptera airborne-gear för maggen.

Edit: Hittade denna repro-tillverkare som verkar vara ok. http://www.htc-reproductions.co.uk/amer ... _items.htm Magasinsfickor liknande de Longsword länkade till finns längre ner på sidan.

Skriv svar