WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

fabito95
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 09, 2012 7:41 pm

WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av fabito95 »

Hej allihopa!! jag är helt ny inom detta forum och vad jag letar efter är ni människor som har ett underbart intresse i Andra världskriget åter skapelse genom Airsoft. Jag vet inte riktigt hur ni traditionellt kör med diverse utrustning. Men det jag hade tänkt vore att för det första att nån ens äger nått slag av WW2 utrustning. vapen kanske inte behöver just vara från ww2 men det är själva klädseln som vore roligt, Försöka hitta en cool plats som kanske en skog eller övergivet hus? Själv har jag snart en stg44 samt wehrmacht uniform så aa ifall det finns nån med detta intresse så skriv gärna så att man kan hålla kontakt tills man kanske får ihop en hel del folk ^^ Vi är redan 8 st som är väldigt taggade över att kunna skapa ett stort slag :D

Här har ni 2 länkar till utländska affärer som syr uniformer ifall ni blir nyfikna

http://www.gavinmilitaria.com/
http://www.zib-militaria.de/

Bilden är på min vän och det ser ju rätt så awesome ut ;D

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av TigerZero »

Klart man har intresse av detta :D.
Har en rätt komplett wehrmacht/Heer uniform iaf med en mp40 och en luger.
Låter som en jäklig kul ide! Är helt klart interesserad som sakt! :).
Har ni hittat någon eventuell mark man skulle kunna ha slaget på än? :)
SPRAY AND PRAY!

fabito95
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 09, 2012 7:41 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av fabito95 »

Inte riktigt än men jag har några förslag xD får sammarbeta om plats :) känner du några andra som skulle kunna delta? Och du är helt självklart välkommen ^^

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av spark-retard »

när spelet är aktuellt med datum och plats räkna med ett gäng på 4 pers från urskogarna. säg till om ni vill ha kanon eller panzersherek med ;)

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av Sabre »

Kommer tyvärr inte kunna lira sådant förnst till januari/februari, då man inte riktigt har ekonomin nu höst för det. ^^;
Fast det förstås, om vapen inte spelar roll så kan man möjligen lira som ww2 finsk. :)
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Terry-hair
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 21, 2012 1:07 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av Terry-hair »

Är själv gärna med också! Verkar dock tyvärr vara ont om allierade i stockholm området :/

Fältis
Inlägg: 6
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:34 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av Fältis »

Ruskigt sugen, kör som Brittiskt Airborne
"When I die, bury me upside-down, so the world can kiss my ass"

fabito95
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 09, 2012 7:41 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av fabito95 »

(spark-retard)
När jag väl har fixat min uniform så lär jag försöka få igång så många matcher som möjligt ^^ och det blir nog smidigare för en start utan kanoner o extra grejjor :) vill helst kunna få träffa alla deltagare och lära känna varandra genom lite provspel innan man börjar med större coolare planer! xD 4pers= underbart :D

(kasoo)
Dont worry xD jag lär nog försöka fixa striderna tills efter vintern så du har nog med tid på dig ^^ det är ju dock alltid roligare såklart med ww2 vapen men jag ska vara nådig mot de som har tuff ekonomi :)

(transformerspappa)
Joo det måste jag sen försöka se vilka som blir på vilken sida :/

(fältis)
då gäller det bara att hålla detta vid liv och se till att det blir flera!

(alla)
Försök att få med så många av era vänner som möjligt! detta skulle verkligen bli en dream come true ifall man kan få igång ett stort slag x'D

Xarzus
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av Xarzus »

Jag är på. Är det ett lite längre spel med värdig handling är det nog ingen omöjlighet att få upp lite småländska yankees. De som finns annars runt Stockholm är väl T.A.C.

fabito95
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 09, 2012 7:41 pm

Re: WW2 Airsoft reenactment i Stockholm.

Inlägg av fabito95 »

Jodå när detta är igång SÅ ÄR DET IGÅNG xD Jag har försökt att kontakta T.A.C men de svarar inte >.> Men annars awesome xD

Skriv svar