Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

21stIPC
Inlägg: 23
Blev medlem: ons jun 20, 2012 8:15 am

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av 21stIPC »

Hej Köhler. Jag är medlem i två reenactment föreningar. Men det var kära Malmöpolisen som hjälpte mig med licensen. Hon som hade hand om mitt ärende var kanon bra och trevlig. Hon känner till föreningen du är med i. Hon frågade nämligen om jag var medlem i FHF. Jag vet att ni som bor i Göteborgs trakten inte har det så lätt med licens sökandet.
Mvh
Oberoende till namn och Oberoende till naturen

21st IPC

Köhler
Inlägg: 96
Blev medlem: fre sep 07, 2012 1:42 pm

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av Köhler »

Aha då förstår jag. Jag har själv inte sökt någon eller köpt mig något vapen men jag har förståt att det är svårt att få licens här uppe i Gbg trakten.
Kan bara säga grattis! :D Alltid kul att få skjuta med sin bössa!
PANZERGRENADIERE!

21stIPC
Inlägg: 23
Blev medlem: ons jun 20, 2012 8:15 am

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av 21stIPC »

Tack så mycket Köhler :) .

Kan verkligen rekommendera alla som bor i Malmöhus län att söka sin licens hos Malmöpolisen. De är kanon att ha med att göra med. Kanske kan funka för resterande av Sverige också att söka licens hos Malmöpolisen. Har ingen aning hur det funkar med sökandet av licens. Om man måste söka i det län man bor i. Ni får förlåta mig att jag skriver detta här.

Mvh
Oberoende till namn och Oberoende till naturen

21st IPC

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av spark-retard »

av ren nyfikenhet, vad kostar dessa vapen ni använder i reenactment och vart köper ni ammunition och vad kostar ammunition? :D

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av Namboy »

+1 på spark-retards fråga! :lol:
"We're surrounded. That simplifies things."

Collins
Inlägg: 94
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:31 pm

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av Collins »

Ett startvapen kan kosta allt från 1500 kr för en Mosin-Nagant, 5000 till 8000 för en PPsh41, Sten Gun eller upp till 20 - 30 000 kr för en nytillverkad MP40. Ammon kostar runt 3-5 kr st för 9mm och runt 4-8 kr st för gevärskalibrar.

Man kan endast få licens på ett startvapen för bruk inom reenactment om man är med i en förening godkänd av RPS.
Man måste söka på orten där man bor/är skriven vilket betyder att det i princip är kört för alla i västra götalands län eftersom att polisen där sätter sig över Sveriges vapenlag.

Kort sagt, det är en dyr hobby.

21stIPC
Inlägg: 23
Blev medlem: ons jun 20, 2012 8:15 am

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av 21stIPC »

spark-retard skrev:av ren nyfikenhet, vad kostar dessa vapen ni använder i reenactment och vart köper ni ammunition och vad kostar ammunition? :D

Hej.

Jag gav 4500 kr för min PPSh 41inklusive två magasin ett stav och ett trummagasin. Jag vet en som köpte en sten gun för 7000 inklusive 8 magasin. Sten gunen är ca 75% orginal. K98 kan man få för 1500kr oplugad men då måste man ha jakt licens. Tycker det är förjävlig som Colins skriver att polisen ställer sig över vapenlagen. Där finns en lag av en anledning och de är att den ska följas hur skulle det se ut om man själv skulle ta lagen i egna händer, då hade det blivet en jävla cirkus. Jag bleklagar att ni som bor i västra Sverige har det så svårt med licens till startvapen.Det borde inte vara så.

Mvh
Oberoende till namn och Oberoende till naturen

21st IPC

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av spark-retard »

tackar för de bra svaren vart och fundera på en k98 nu faktiskt ;) jakt licens lär inte vara för svårt att skaffa då man är dalmas ;) licens här lär inte vara för svårt då kriminaliteten inte är speciellt hög här, och att snutarna är bra trevliga här oxå:)

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av Namboy »

@Collins och Köhler: Man kan ju inte bli något annat än glad! Riktigt snyggt!
"We're surrounded. That simplifies things."

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: Kommentarer: Bilder på dig i din utrustning

Inlägg av MaYAte »

Kollade igenom tråden med bilder och till min förvåning så ser jag att René från "Allå, allå, emliga armén" spelar i M1 2nd armored airsoft...så jävla ballt...

Skriv svar