WWII Scenario 2013

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TigerZero »

Superb spark-retard! :D

Ja det verkar bli rätt många spelare :)
TAC om jag får fråga vart har ni hittat alla spelare? Kan inte tänka mig att vi är 57st som är aktiva i den här delen på det här forumet som anmält sig, kan vara kul att veta om dom kommer från något annat forum eller dylikt så man kan hålla lite koll efter spel där också :).
SPRAY AND PRAY!

EB3
Inlägg: 5
Blev medlem: ons aug 15, 2012 8:41 am

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av EB3 »

Hej allesammans
Tänkte att jag kanske kan bidra med lite mera inspiration.
Som det ser ut nu kommer jag ställa upp med dessa två fordon. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... c1cd14733f


Mvh Erik B

spark-retard
Inlägg: 48
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:41 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av spark-retard »

men F****N jag skulle ha gjort klart panzershreken oxå...

Knasp
Inlägg: 73
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:28 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Knasp »

TigerZero skrev:Superb spark-retard! :D

Ja det verkar bli rätt många spelare :)
TAC om jag får fråga vart har ni hittat alla spelare? Kan inte tänka mig att vi är 57st som är aktiva i den här delen på det här forumet som anmält sig, kan vara kul att veta om dom kommer från något annat forum eller dylikt så man kan hålla lite koll efter spel där också :).
Facebook gruppen WWII Airsoft - Sweden har ju 73 medlemmar om det säger något. Sedan är det förstås en massa TACare som ska med.

Men bara för att det är 57 anmälda betyder inte det att det kommer så många på spelet. Men vi kommer ändå bli ovanligt många gissar jag på :-)

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

Jag tror det är goda chanser att de som anmäler sig dyker upp.

Förutom airsoftare så är det en del samlare, reenacters, livare och en del nya inom hobbyn. Men visst har det krävt ett visst arbete med reklam och lobbyverksamhet.

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TigerZero »

Grymt kul med fordonen EB3! Hoppas få se dom på spelet :D.


Tackar för allt arbete ni lagt ned på att hitta folk till spelet TAC, vet att ni inte gör något halvhjärtat och är säker på att det kommer bli ett grymt bra spel precis som alla era tidigare spel! :D
SPRAY AND PRAY!

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

OBS! ÄNDRINGAR

Området
Platsen är: Avesta
Uppdragskartor och uppdrag kommer fås på plats.

Stridsledning med gruppchefer kommer tillämpas på spelet (milsim).

Medicregler med förband (tilldelas på spel) samt reespawn kommer gälla under spelet men detaljer kan skiljas lite från delscenariona och skilja i reglerna lite beroende på vilken sida man spelar på. Mera detaljer om detta tas på plats.

Ammo OBS!: endast biokulor tillåtna på området. Ta med eget om ni har.
Vi kommer ha .20, .25 och några .28 till försäljning på plats.

Vi kommer köra med ammorestriktioner för delscenarion på spelet (särskilt för tyskar).


Parkering finns i direkt närhet av spelområdet därifrån vi hämtar respektive sidas spelare med fordon till respektive sida basläger. Ta med med allt viktigt som ni kommer behöva till baslägret då det kommer finnas begränsad möjlighet att komma åt parkeringen i övrigt under spel.
Arr är på plats från Torsdag eftermidda.
Vi ser gärna att ni är där till 11:00 på fredag. (Skjutsmöjligheter finns)
Finns även begränsad möjlighet att få skjuts ut till Lördag morgon.

Alla ni som tvingas nu att åka längre än planerat kommer få viss bensin ersättning. Vi räknar på 400kr/bil


Karta:
Bild

Området ligger mellan Avesta och Fagersta, sväng in mot Anders Benning.
Bild

Parkeringsplatsen är strandkanten på höger sida
Bild



Tältplatser finns till alla anmälda.
Vill ni ta med eget är det bara bra, men se gärna till att ta med militärliknade tält då det är "safe" men in game i baserna.

Vatten kommer finnas i dunkar på plats.
Bra om alla har egna vattenflaskor!

WC: kommer vara i fältmässig utförande med enkelt insiktsskydd.

Mat som ingår i spelpriset kommer utspisas under:
Fredag (enkel fältmässig måltid – varm konservmat)
Fredag kvällsmatsfika (bröd, pålägg te/cafe)
Lördag frukost (frukt, bröd, saft/te/cafe)
Lördag (enkel fältmässig lunch – varm konservmat)


Bra att ha med lista:

Liggunderlag
Sovsäck eller Filt
Varm tröja
Extra strumpor kallingar, (t-shirt)
Hygien artiklar, tandborste, etc
Regnjacka (regnkläder)
Egen mat (ex, om man är allergisk mot något)
Extra fika (egen snabbmat och eller energitillskott ex druvsocker)
Vattenflaska
extra batteri till bössa (kommer antagligen ej finnas tillgång till el)

självklart egna skyddsglasögon
(ev knäskydd som kan ligga under byxorna)






OBS NYTT!!!


OP: PLUNDER BYTER PLATS TILL AVESTA


Tyvärr har vi idag (Fredag) fått reda på att vi förlorat tillgången till området där OP: Plunder skulle ta plats. Förutsättningarna gällande markägaren har ändrats och detta gör att vi blivit tvungna att flytta spelet.


Lyckligtvis kan vi ändå genomföra spelet på ett annat område som vi har haft som reserv.


Det nya området ligger utanför Avesta. Och spelet kommer att ha i princip samma upplägg som innan.

Vi är självklart väldigt ledsna att behöva flytta spelet bara en vecka innan spel, och vi ber om ursäkt för de olägenheter detta medför för er.

Avståndet Stockholm - Avesta är ca 180km och tar drya 2h att köra.
Bilar som kommer söderifrån och nu tvingas köra längre kommer att få ersättning för den utökade bensinkostnaden av oss.

De personer som planerat att åka kommunalt till Stockholm och vill komma till Avesta, behöver höra av sig till oss, så att vi kan ordna med skjuts mellan Stockholm och Avesta (Alt Uppsala Avesta). Vi ska även försöka bistå med sovplats i Sthlm om det blir aktuellt.


Tiderna för spelet är desamma som innan. Man kan komma ut till området redan på torsdagen. Fredag morgon eller om man bara kan vara med under Lördag även komma Lördag morgon.

Hör av er och meddela om ni åker i egen bil, om ni åker kommunalt och behöver skjuts eller om ni inte kan delta pga flytten. När ni kommer är också viktigt. Särskilt om ni behöver skjuts från Stockholm.

De personer som vill avbryta pga detta inträffade får självklart anmälningsavgiften tillbaks.

Vår förhoppning är dock att vi trots detta kan genomföra spelet med så många som möjligt.

Har ni frågor kan ni ringa mig
Mik
070-9690400

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Westesson »

Hur blir det med ingame fordon nu när det blir längre att åka?

TAC Ordinator
Inlägg: 114
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:02 pm

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av TAC Ordinator »

Jag och Perka kör upp våra. Perkas Dodge på ett lastbilssläp vilket blir dyrare för oss arr, men det får vi ta.

De övriga är tveksamt tyvärr.

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: WWII Scenario 2013

Inlägg av Westesson »

Det är sak samma för min del, jag kommer ändå. Men ställde frågan, så ingen blir besviken över att fordon som det pratats om inte kommer.

Ett litet kvällspyssel tips:
Bild
Klicka på bilden för större bild.

Lite roligare att ta fram en sådan där chokladkaka än en påse bilar imho. :) Googla på "US/british/german ww2 army ration" för lite mer inspiration.

Låst