marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

strayferret
Inlägg: 34
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av strayferret »

Som kan ses på http://marushin-kk.co.jp/ om man översätter till valfritt språk, att de ska släppa den nu runt nyår. Nu har jag inte superkoll på tidigare varianter, men visst har de väl inte haft blowback då? Verkar trevligt iaf :)

*edit- men nu såg jag att det fanns en del blowbacks ;) Då kan man undra.. vad kan skillnaden vara på denna gentemot de andra? :)

Hallstrum
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:01 pm

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av Hallstrum »

skillnaden är att marushins gamla vapen endast var Gas blow back och kassa som fan, Den nya co2 drivna M1 carbinen är enligt diverse reviews otroligt gedigen och driftsäker
Quartermaster 2nd Armored

In space, No one can hear your german techno music !

TigerZero
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:08 pm

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av TigerZero »

Varit lite sugen på att införskaffa mig co2 versionen men hittar den bara på redwolf och airsoftGI men airsoftGI skickar inte till europa vad jag förstår det som, och på redwolfs står det CDX version vad det nu innebär?
Väger bra 2000g redwolfs version, visst den är liten men om det ska vara i metall och riktigt trä borde den väll väga lite mera? En K98 dock något större väger nästan det dubbla.

Någon annan som hittat någon annan återförsäljare?

Måste passa på att fråga vilka förband som använda bössan under ww2? vad jag förstått det som så var det mest soldater bakom frontlinjen som använde den, typ hjälptrupper, diverse förare, underhållstrupper etc som inte var direkt inblandade i striderna, airborne hade den väll också om jag inte har fel?

Försökt googla fram lite men jag kommer bara in på M1 garand efter några länkar.
SPRAY AND PRAY!

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av Namboy »

M1 Carbine tilldelades inte till specifika förband utan användas av alla möjliga sorters personal. Den var främst tänkt att användas av soldater och personal "in the rear with the gear", men den användes väldigt flitigt av olika befäl och besättningar för lätta understödsvapen så som granatkastare och kulsprutor etc. Fan, tom "vanligt" infanteri syns med den bössan på ett otal bilder från kriget! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av Westesson »

En riktigt M1 carbine väger bara 2,36Kg oladdad, så vikten är inte helt fel. Och måste även säga, att en riktigt känns lite som en leksak att hantera med.

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av Muppetlord »

Bump.

Tänkte köpa en Co2 version från Redwolfairsoft om ett par veckor.
Någon som äger en som kan säga om hur den är?

Finns väldigt lite videos på youtube om den tyvärr :(

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av MODDAN »

Har inte själv testat den eller ägt den, men jag har dock hört en del negativt om den.
Först så tenderar bössan att slå sönder sig själv av rekylen då den är tillverkad av undermålig metall. Detta kombinerat med att Marushin inte erbjuder några reservdelar till den påbjuder att man själv är extremt händig, alternativt har tillgång till egen mekanisk verkstad för underhålls syfte. Men om man lyckas få rekylen under kontroll och underhålla den väl, eventuellt fila på egna, starkare, reservdelar så kan det vara värt en investering.

På ett personligt plan så gillar jag också de korta magasinen, vilket gör att de långa som erbjuds inte direkt lockar till köp heller.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av MODDAN »

Jag står rättad.
Kan mycket möjligt vara de äldre 8mm samt 6mm som var tillverkade i undermåligt material.
Men ni som äger en får berätta hur bra den mår efter några hundra magasin.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: marushin ny m1 carbine... co2 6mm blowback

Inlägg av Muppetlord »

MODDAN skrev:Men ni som äger en får berätta hur bra den mår efter några hundra magasin.
Will do :)

Skriv svar