PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av appslapp »

köpte en PicoSSR mosfet och installerade denna. Nu skjuter bössan hela tiden?

Har lött om två gånger enligt manual från tillverkaren, men det hjälper inte...någon som har haft samma problem?
Skall säga att jag är van sedan 10 år att löda och meka med bössor...så jag fattar inte vad som är fel?

Har lött röd kabel enligt spec och bytt plats mellan rödx2 och grön när detta inte funkade
Bild

Bild
Bild

tar tacksamt emot råd
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Sv: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av themetalpope »

Antingen borde det va att du har kortis någon stans. Troligast signalkabeln. Eller så är feten trasig o släpper igenom ström konstant.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

Re: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av appslapp »

Nej det var jag som hade kortis...feten sitter bakochfram;)....undra om den är rökt?
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Sv: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av themetalpope »

Där ser man. Det är inte lätt när det är svårt:wink: jag vet inte hur känsliga dom är för det. förhoppningsvis så ska det la inte va något större problem.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av Paxz »

Jag har lyckats med samma sak, min först tanke var att den blivit bränd. Min funkade dock efter att ha fått den på rätt håll, så jag tror inte din blivit bränd. Men man vet aldrig. El verkar alltid ha någon ursäkt till att få spöka.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

DaToolBox
Inlägg: 64
Blev medlem: sön jul 29, 2012 1:59 pm

Re: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av DaToolBox »

Jämför man bilden mot ritningen så syns det väldigt tydligt att den är lödd åt fel håll.
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

Re: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av appslapp »

Det gick inte att fixa...spelade ingen roll hur jag lödde...den gick väl sönder vid bakåfram lödningen.

Blev bara att löda in gamla elsystemet igen.
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

MartinN
Inlägg: 52
Blev medlem: tor jul 04, 2013 2:27 pm

Re: PicoSSR masfet...bössa skjuter hela tiden

Inlägg av MartinN »

Har exakt samma problem. Med undantaget att jag monterat kretsen åt rätt håll. Men det verkade inte ha hjälpt. Skickade tillbaka den trasiga och beställde samtidigt en ny då jag hade lite bråttom att få ihop bössan. Men de sket sig ändå då det blev samma fel med den nya. Så fort jag tryckte in avtryckaren så började bössan gå amok och sköt tills jag drog ur kontakten.

Skriv svar