11.1V LiPo för VFC AK

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

11.1V LiPo för VFC AK

Inlägg av Supernaut »

Så, har en bunt AK's som är VFC eller klon därav. Har sedan tidigare Firefox-batterier och ska nu köpa nytt. Vad ryms och vad rekommenderas? Jag köpte "Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo AIRSOFT Pack" från Hobbyking och det rymdes inte under topplocket. Vad använder ni? Pris spelar ingen som helst roll, jag vill bara helt enkelt ha de bästa jävla batterierna som finns. :)

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: 11.1V LiPo för VFC AK

Inlägg av ministry »

Jag har prövat SRC och King Arms förutom Firefox och Turnigy.

King Arms visade sig vara Li-Ion fast de såldes som lipo... De var ok, inget mer.

Src är lite väl stora, men passar bättre än Turnigy. De funkar rätt bra.

Turnigy är riktigt nice - men inga 11.1 jag provat sitter alls :( Jag skrev ett längre e-brev och eftetfrågade ett med korrekta mått - vi är rätt många som kan tänkas handla...

Firefox passar bäst, men har inte riktigt lika mycket kräm som Turnigy, men det är inte jättefarligt. Personligen blir valet antingen 7.4v lipo från Turnigy - de passar - eller 11.1v Firefox. Problemet är bara att jag inte hittar någon som säljer firefox ak sticktype 11.1 längre... Har man info får man jättegärna höra av sig :) Tror att rsov.com har men jag har ingen erfarenhet med dem.

Ledsen att jag inte har mer info att dela med mig av!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: 11.1V LiPo för VFC AK

Inlägg av Skepparn »

Turnigys är för brett för att gå in i gascylindern eller? Tror ni att det skulle lösa sig om man delade upp batteriet crane-style? Vet att jag gjort så en gång innan jag hade firefoxstickor.
Jobbar på Röda Stjärnan

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: 11.1V LiPo för VFC AK

Inlägg av ministry »

Tveksamt, den modellen är nog för bred för gasröret oavsett om det står lodrätt eller höjdrätt. Jag kan iofs testa. Eller ännu bättre, då jag inte är herr Skepparn himself, vardör tar jag inte och postar ett batteri till dig så kanske du kan testa när/om du har tid och lust?

Jag står för frakten åt båda håll förstås, och pajar batteriet gör det ingenting.

Vore fint om det funkade då de kostar typ 9 dollar styck med frakt på typ två-tre dollar per batteri.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: 11.1V LiPo för VFC AK

Inlägg av Skepparn »

Ser du att det inte får plats oavsett så ska vi väl inte bjuda posten på onödigt mycket kaffepengar 8-)
Jobbar på Röda Stjärnan

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: 11.1V LiPo för VFC AK

Inlägg av ministry »

Dagens sanning. Sitter med ett stort projekt på jobbet (varit här sedan 5, suck) så jag kollar så fort jag kan.

22 juni 2012, 00:25:

Hm. Det verkar gå utan att dela på cellerna om jag tog bort säkringen på bössan - det är den som verkar vara i vägen, särskilt då när den trycks upp av att magasinet sitter i magwell.

Har aldrig funderat över huruvida man bör eller icke ha en säkring ens... Skepparn? :3

[edit]: Efter lite mer pulande har jag lyckats få det att sitta riktigt fint. Man får flytta ner säkringen en bit, pressa ner en kabel och vira batteriets kablar runt varandra, ungefär... Jag har lite svårt att förklara, men jag skickar gärna en bild vid intresse. Gäller CM040c samt RK-03-FS.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar