Ladda 2cells LiPo i Imax B6?

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Ladda 2cells LiPo i Imax B6?

Inlägg av HrodgarHippie »

Hej Bullen.
Jag är en pojke på 35 höstar som har fått ett problem.

Jag har en Imax B6 som jag är väldigt nöjd med, det är min kompis och jag kallar honom Imax B6.
Han har hittills hjälpt mig med alla mina batterier jag haft att göra med tillsammans med honom, men på det senaste har han blivit arg på mig.

Jag har nämligen införskaffat ett LiPo 2cells som kör endast med balanseringskontakten. Typ bah liksom en sånhär va.
Bild

Och nu är min Imax B6, jag kallar honom det, jättearg på mig. Normalt sett vill han ju ha BÅDA balanseringskontakten och vanliga kontakten inkopllad, men nu bara gråter han och skriker något om connection break. Vill han göra slut med mig? :cry:

Jag hittar inte hur jag kan övertala honom att ladda iallafall och min Google Fu sviker mig på lösning, vilket jag räknar med finns därute.

Hjälp mig Bullen, jag vill att min Imax B6, jag kallar honom bara för Imax B6 egentligen, ska tycka om mitt nya batteri. :roll:

Kom ihåg att det inte är Pojken som skrivit brevet som filmen Avatar handlar om.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Ladda 2cells LiPo i Imax B6?

Inlägg av Kocken149 »

Kan du inte bara sätta ett par tillfälliga kablar från + och - på batteriet? Så kanske han blir glad igen, din kompis😜

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Ladda 2cells LiPo i Imax B6?

Inlägg av Kocken149 »

Det var ju det jag föreslog 😜.

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Ladda 2cells LiPo i Imax B6?

Inlägg av Mrmonkeey »

Haha jajuste. Läste inte så noga haha.

Skriv svar