Mosfet i VFC Scar L

aznaurk
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 26, 2016 10:57 am

Mosfet i VFC Scar L

Inlägg av aznaurk »

Hej allihopa! Har köpt mig en VFC Scar L och skulle vilja byta ut kablarna på den och sätta in en merf 3.2 som jag har liggandes hemma. Men nu är de så att VFC har gjort ett komplicerat elsystem (kablarna syns inte när man viker in stocken,wireless connection som dem säger) och nu undrar jag om någon här har erfarenhet av denna bössa som kan berätta lite om hur dem fick in ett mosfet. Tacksam för svar! :)
Senast redigerad av 1 aznaurk, redigerad totalt 0 gånger.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Mosfet I VFC Scar L

Inlägg av ohman »

Finns två varianter. Alternativ ett ta fram borren och gör hål i kolv och baksida av bössan, dra kabel genom denna.

Alternativ två, använd en mosfet som får plats i kroppen (antingen i gearbox eller på sidan om) och behåll den knasiga kolv-lösningen.

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

aznaurk
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 26, 2016 10:57 am

Re: Mosfet I VFC Scar L

Inlägg av aznaurk »

Hittade någon som borrade genom stocken på en SCAR ssr så de blir nog samma för mig,gillade verkligen inte deras lösning på sladdarna.
Tack för svaret! :)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Löst,admin kan ta bort!

Inlägg av ohman »

Kan ha varit jag :) Min SSR har den lösningen.

Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Löst,admin kan ta bort!

Inlägg av 700mb »

Varför ska Admin ta bort tråden? Poängen med ett forum är att alla kan ta del utav diskussionen även om den är avslutat, forumet är inte din privata support linje.

aznaurk
Inlägg: 7
Blev medlem: tis apr 26, 2016 10:57 am

Re: Mosfet i VFC Scar L

Inlägg av aznaurk »

Men oj, ber om ursäkt isf. Trodde de var så man skulle göra efter man fått svar på min fråga.

Skriv svar