Varmt efter ca 30sekunder fullt skjutande!

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Varmt efter ca 30sekunder fullt skjutande!

Inlägg av Acepalm »

Beror helt på vem dom kommer ifrån.

Och det är ju lite dumt att fråga TS det ;) Om du frågar någon hur långt dom tycker det är till ett träd och dom säger att det är tjugo meter kan man ju inte fråga samma person hur långt det egentligen är till trädet, för svaret lär ju bli detsamma ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Varmt efter ca 30sekunder fullt skjutande!

Inlägg av Twist »

Batterier blir varma när de laddar ur, dvs används. Det beror på inre resistens om jag har förstått saken rätt. Motorer blir också varma under gång. Det är helt normalt.

Vapen > Batterier och elektronik
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Varmt efter ca 30sekunder fullt skjutande!

Inlägg av Skepparn »

Värmeutvecklingen i ett batteri är densamma som effekten utvecklad i batteriet, d.v.s. strömmen gånger spänningen över dess inre resistans. All denna effekt går ut i värme.

När det kommer till motorn kommer en viss andel av effekten utvecklad att bli rörelseenergi, och resten blir värme. Förhållandet mellan dessa avgör motorns effektivitet, vilket för en elmotor är över 90%., vilket innebär att mer än 90% av energin i ditt batteri kommer att pressa tillbaka fjädern i boxen, medan resten går förlorat i värme. Detta jämfört med en bensinmotor där effektiviteten är runt 35%. (Dessa siffror är vad jag fick lära mig iaf).

/Slut onödigt djupgående förklaring :)
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar