SCAR-L gbbr

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

SCAR-L gbbr

Inlägg av yoji »

Funderar på att skaffa mig en gbbr, sökte lite men hittade inget om den här (hittade bara om closed bolt). Tänkte om nån har nån erfarenhet eller om jag rent av borde leta mig nått annat, prio 1 är Scar sen m4a.



http://www.d-gear.se/se/product/SCAR_L_ ... rettyPhoto

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av Dj_komodo »

Jag sitter med en We scar open bolt, funkar bra efter 6 månader *peppar peppar*. Kräver en del underhåll mellan spel, magasinen kostar en del *runt 400* och tar endast 30 kulor, har dock hört att en med större kapacitet kommer snart ut... Har du ekonomin så är det en jäkligt fin bössa, vissa delar måste bytas ut om du vill köra co2, En plastplatta mellan vapnet å kolven är av plast och många har haft problem med att den går sönder, Metalldel finns att köpa *rätt dyr dock*. Scaren köpte jag för ca 2500 och delar, magasin, tillbehör och gas har kostat mer än själva vapnet...

yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av yoji »

Pengarna är ingen fara, utan det är mer utmaningen med underhåll för att lära sig mer (är rätt ny inom airsoft fortfarande men har bra mekare runt om mig, men man vill ju som sagt lära sig). Utan de e mer just känslan från gbb (kommer inte köra co2). Därför jag undrade om de e en bra bössa, och vad vilka sakerman bör åtgärda.. sitter ju med 2 aegs, semi sniper och cqb 4" som e m4 så vlev sugen på SCAR.

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av gsa bengan »

Köper du en som är Ra-Tech prepad så har du en bössa som borde hålla i vått och torrt. Bara att köra på.

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av Dj_komodo »

Ra-Tech e bra skit... underhållet av bössan e halva nöjet:) reservdelar och uppgraderingar finns det gott om. billigare om du köper från HK (ex. ehobbyasia.com). rekomenderar även We HK416 som e riktigt grym...

yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av yoji »

Tyvärr kommer den nog inte vara preppad från start, men kanske man får uppgradera eftersom, npas e ju direkt. Prec pipa tror jag sitter i. Men äre nå annat man bör uppgradera direkt på studs? För beställa från icke eu land kan väl vara rätt riskabelt då de gäller gbb?

sweddler
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:57 am

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av sweddler »

Jag har haft min Scar-L i runt tre månader nu, köpte den begagnad här på forumet, går jättebra, iofs har den allt uppgraderingsgrejs och precpipa. men jag gillar den, har en annan WE open bolt Hk416 sedan tidigare och även den är mycket bra och rolig att spela med, kan bara rekommendera bössan, Hkn jag har är i princip orginal men bytade nozzzel på den som ja beställde från Hong kong, inga problem alls med frakt eller tull. själv, plockar jag itu den och rengör den med jämna mellanrum, mycket bra i mitt tycke och innan dessa 2 bössor har jag i princip bara haft AEGs (ägde en GBBR M4 från WA för länge sedan men minns inte mycket om den) nu spårade jag nog iväg lite men kontentan var alltså att jag tycker den bssan är bra och inte kräver extremt mycket uppgraderingar om man bara skall köra gas,

MVH Sweddler
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av yoji »

Nae men jag tycker de e bra med personlig input, väger mycket. Lutar väldigt mycket åt en WE SCAR men får se, ska in och diskutera lite med min lokala butik med vad dom kan ordna till vilket pris.. Är sugen på att göra bössan rätt ordentlig direkt. Så vi får se.

KB
Inlägg: 16
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av KB »

WE's SCAR är faktiskt EN av dom mest prisvärda GBB-Rs på marknaden just nu (min åsikt). Bra hup up och driftsäker, kör du WE SCAR och Gen2 gasmagasin så har du en guldbössa. Jag tycker den är mycket trevligare än WEs M4/M16/416 serie direkt ur lådan, M4orna måste man alltid småpilla lite med för att dom ska gå fint, bolt catchen tex. Den modellen som slår SCARen i "mycket bössa för pengarna" är WE's G39C, men nackdelen där är för mig magasinen som är lite dryga att ha å göra med, klumpiga. SCARen är i princip 39ans drifsäkerhet fast med M16 magasin. Den går finfin utan massa uppgraderingar men köper du en kitat SCAR direkt med RA-Tech internals så har du helt klart en väldigt spelbar och prisvärd GBB-R.

Open bolt versionen pratar jag om nu då.

yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

Re: SCAR-L gbbr

Inlägg av yoji »

Nu blev de inte riktigt en SCAR, fick så bra pris på bössa med 7 magasin så det lönade sig inte att skaffa en SCAR.. Blev King Arms cqb m4. Blir att eftersom pengarna strömmar in att uppgradera till ra-tech delar mest troligen. Bössan har just nu nått eget system för att reglera hastigheten, orkade inte skruva ner utan körde en reducer när vi skulle köra inne, då chronade den 95-96 med 0,20. Utan så chronade den stadiga 117. (Detta med extreme blowback gasen (röd)). Detta blev mycket också pga om jag älskar gas, så bygger jag om m4an till en SPR och skaffar mig ett annat assault och gör mig av med en av mina AEGs (SPRen mest troligt).

Nu så här efter ett spel e jag galet nöjd. Bössan går riktigt bra, vi spelar bara semi inomhus och det var underbart. Bästa är magasinen, jag hatar mina vanliga AEG magasin KAs 120 bulors.. Mn skjuter och skjuter och de tar aldrig slut.. Jag gillar faktumet att man inte har "oändligt" med skott och man måste planera lite.

Skriv svar