WE ak mag fråga.

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

WE ak mag fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Jag har en WE ak74un som jag inte har provat på bana än men är rädd att det blir problem med omladdningarna. I hemmets lugna vrå utan någon yttre påverkan, som att andra skjuter på mig, så har jag problem att få i magasinet utan att gasen pyser ut. Vinklar man inte magasinet alldeles rätt så har man tömt halva magget. Jag läste någonstans att det finns någon form av modd man kan göra vet fick ingen kläm på vad o hur. Så, finns det någon klok här ute som vet???

WE skryter så mycket om att den ska vara så lik RS förlagan, hur e det med magasin? Kan man klämma ner innanmätet i ett RS bakelit mag? Plasten e väääldigt plastig tycker jag. Någon som har provat?

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Bumpar en gång. Sen söker jag info på annat håll.. :)

Salami
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 63
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:41 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av Salami »

har haft en WE ak74un och känner till det problemet också men inte så ofta har gasen pysigt rakt ut några få gånger men sen fick man häng på hur man får in magasinet utan problem. Det är väll därför we satte den där magasin ""guidsaken vid magasinbrunnen" för att man ska få in den rätt, min var borta så fick in snittsen tillslut så gick det felfritt. :oops: .... men la märke till att själva "läppen som man hakar i maggbrunnen tog skada med tiden, fårgan är om för mkt slitage på dom gör att magasinet hamnar fel oftare ?? hade bara min i 1 säsong så kan inte säga så mkt mer än så.
Angående rs magasinen kan jag inte svara på

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av Danno »

Jag har själv en WE AKS74UN men upplever inte det problemet (har även använt bössan i spel). Den har en "bolt lock". Prova att vid omladdning låsa bak bolten med hjälp av eldväljaren, gör omladdningen och sen släpp bolten genom att gå till semi eller auto. Det borde eliminera problematiken med att gas pyser ut, dock är det en oortodox metod att manövrera en AK med.. kanske..

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Så gör jag, blir lite bättre. Men det jag känner lite är att jag är för snabb så får jag upp magget för högt vilket gör att något slår i ventilen och gasen pyser ut. En m4 aeg eller gbbr så e det bara att smacka i magasinen men hör verkar det mer pill. Som sagt, e lite rädd att i stridens hetta smacka i magasinen och behöva stå där med sprutande fel riktning. :)

Salamin, det kan vara din gamla bössa jag har. Ingen guidesak o läpparna e slitna på magasinen. :))

Danno, har du problem med att rekylen gör att eldväljaren trillar ner från auto? Trodde jag hittade ett sätt att spänna den med det sket sig.

Tack för tankarna, killar.

Salami
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 63
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:41 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av Salami »

Haha jaha där ser man, ne guidsaken försvan efter att jag tog bort den då jag tyckte den inte passade in :p sorry för offtopic . Tråkigt med dem magasinen då det bara är av plast och slits en del när man ska trycka in det i brunnen. Metall mot plast not so good :roll:

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av Danno »

gsa bengan: Nix, det du gör är att du tar ut eldväljaren och böjer den lite lätt inåt. Sen skruvad du åt insexskruven ordentligt på insidan till eldväljaren så sitter det riktigt bra!


//D

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: WE ak mag fråga.

Inlägg av gsa bengan »

Danno, ska testa.

Salami, lite därför jag funderade på rs magasin. Men det slog mig att aeg o gas magasin inte riktigt har samma utseende med påfullningsventiler o liknande så det funkar nog inte.

Skriv svar