WE SVD

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
sweddler
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:57 am

WE SVD

Inlägg av sweddler »

Som rubriken förtäljer funderar jag på att köpa en WE SVD och undrar om någon här har provat den och isåfall vilken version, undrar även hur väl ett RS vitryskt POSP sikte passar på denna, och var jag isåfall hittar ett sådant,

alla erfarenheter gällande ovan nämnda bössa är av intresse.

Mvh Erik ( Aka Sweddler)
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

TrolLlock
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jun 06, 2012 12:29 am

Re: WE SVD

Inlägg av TrolLlock »

Jag köpte en AceVD för ett tag sen, har den billigaste versionen med Plast + aluminium. Jag tror att vilket ryskt sikte som helst fungerar till den. Köpte en kopia från kina av en PSO-1 sikte och den monterades utan större problem. Så ifall den använder samma montering som en vanlig pso-1 så tror jag det ska fungera (vilket jag tror den gör).

Har sett ett POSP sikte någonstans på dom vanliga airsoftsidorna (airsoft.nu) men den kostade runt 6000kr ifall jag kommer ihåg rätt.

Jag har tyvärr fått problem med mitt vapen nu dårå, hammaren vill inte slå på gasrelease valve på magasinet. Jag har inte använt den i skirmish men har använt den ett antal gånger på prickskytte ute i skogen då jag inte har några att spela med på ordentlig bana. Mysig rekyl och allmäna känslan är väldigt skön, men får ta kontakt med WE och fråga om problemet i säga.

MVH Mikael (aka TrolLlock)

Plinker
Inlägg: 73
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:19 am

Re: WE SVD

Inlägg av Plinker »

Köpte mitt vitryska RS sikte här, kanske går att hitta billigare men servicen var bra iaf:

http://www.eastwave.ca/products/opticsights.html
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: WE SVD

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Kolla Ebay eller antingen Redalliance.com. Ibland så lyckas man hitta RS posp för runt tusen lappen :)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

Salami
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 63
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:41 pm

Re: WE SVD

Inlägg av Salami »

tja tänkte ställa frågan här om bössan är värd pengarna, någon som har sin kvar och är nöjd med den ? nån som har en delux variant ? vad har gått sönder med tiden?

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: WE SVD

Inlägg av Allan_g »

Vi köpte en till lagkamraten precis när dessa släpptes, så vitt jag vet så sover han med den under kudden och kelar med den hela tiden.

Smile effekten på denna är ut över det vanliga.

Passa er lite för nylon versionen, jag tror att denna kan förstöra känslan lite i att äga denna GBB. Jag tror det är värt att spara lite extra för alu+trä eller stål+trä.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Salami
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 63
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:41 pm

Re: WE SVD

Inlägg av Salami »

Okej. ska fundera lite.

sweddler
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:57 am

Re: WE SVD

Inlägg av sweddler »

Tja, har haft mycket att göra så glömde helt bort att kolla tråden, tack för svaren, skall kolla runt efter en nu om någon månad. jag är dock mest ute efter trä deluxe varianten. de få Ak bössor jag ägt som ej varit träkittade är mest reserver, gillar inte plast AKs alls lika mycket :P,
What happens when you play a country song backwards?

Your dog comes back to life, your truck gets fixed, your girlfriend comes back to you!

Cilutan
Inlägg: 35
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:40 am

Re: WE SVD

Inlägg av Cilutan »

Jag har en WE SVD i alu/trä, helt makalös bössa. Den går långt och rakt med 0,40bul, har riktigt skön rekyl och inger en väldigt speciell känsla att spela med.

Jag har skrivit en recension här:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 18&t=12795

Jag kan också hänvisa dig till en bra försäljare av POSP-sikten på eBay :) Säljer äkta POSP i alla möjliga varianter till priser allt från 1200:- till 4000:- beroende på modell.
Save it for the simple-minded

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: WE SVD

Inlägg av baracken »

Är den billigaste den med svart nylon handguard och kolv? Har haft tankarna kring den varianten ett bra tag.

Skriv svar