WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem ?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Postaldude
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:58 pm

WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem ?

Inlägg av Postaldude »

Tjenare efter att jag satt och körde orginalt så helt plötsligt efter jag tätade och smörjde upp cylindern så vart det jävla komp i nozzeln och den börja panga på riktigt bra med både rekyl och tryck.


Men då började den slå av nozzel guiden som är tillverkad i plast orginal utförande och efter jag testade en till med samma resultat så köpte jag mig en RA-tech i stål och stoppade i.

Efter cirka 40 skott så stoppade bössan att skjuta och kollade in i uppern och såg att främre delen av bolt-carriern låg framför .....

vad ska jag göra, och vad kan vara problemet ? Kan npas vara för högt ställt eller vad händer .. ???

Innan jag testar dom andra så vill jag gärna veta vad som detta kan bero på jag har en i alu och 2 standard kvar men känns pissigt att bara stoppa i och förmodligen få samma resultat.... ? ^

Här finns några bilder på carriern

http://s1049.beta.photobucket.com/user/ ... 4/TAR%2021?

Barbie
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:50 pm

Re: WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem

Inlägg av Barbie »

Så du menar att nozzlen åker in i boltcarriern? Istället för att åka in i spåret till hop-up:en?

EDIT! tittade närmare på bilderna antagligen så slår den ojämnt mot något kanske kolla så den är slät där den slår i NPAS:et bör inte påverka detta i såna fall borde det vara fjädern till blowbacken
Senast redigerad av 1 Barbie, redigerad totalt 0 gånger.
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

Postaldude
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:58 pm

Re: WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem

Inlägg av Postaldude »

Va ?!

Nej nått gör att bolt-carriern går av som du ser på bilderna.

innan så va det nozzel guiden som gick av och jag bytte den till stål och ny går bolt-carriern av

Barbie
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:50 pm

Re: WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem

Inlägg av Barbie »

Kom nyss och tänka på en sak den delen som trycker fram bolten är den spärrad så som den borde vara?
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

Postaldude
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:58 pm

Re: WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem

Inlägg av Postaldude »

buffern. Både ja och nej :D den kan släppa pga dåligt material som håller i :D

Den hålls i aldeles för lite igentligen så man borde väl byta den.

Kan det bero på den ? för trycks den inte fram lika vilket fall ?

Barbie
Inlägg: 26
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:50 pm

Re: WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem

Inlägg av Barbie »

Jo det gör den bara kastar olika orsaker som kan ställa till det.
Var nyss inne och surfade nätet när jag kom och tänka på har nozzlen fått någon deformerad spår ojämna kanter också vidare.
Vi har inte haft den typen av problem på våra GBB rifles men pistolerna har där ofta varit ojämnheter på spåret som gjort att de ej har cyklat helt eller med möda.

Hade nog kört med plast nozzle guiden när du testar då den bara hoppar av!
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

DefconEagle
Inlägg: 43
Blev medlem: tor maj 17, 2012 11:05 am

Re: WA gbbr m4 klipper bolt carriern. vad är det för problem

Inlägg av DefconEagle »

Testa att stoppa i en speedbuffer elr ngt liknande i buffertuben och se om det hjälper.

Skriv svar