Hjälp med HPA-mod

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Valpen
Inlägg: 26
Blev medlem: lör jun 02, 2012 2:18 pm

Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Valpen »

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp från er här med lite mer insikt i hur våra GBBRs fungerar.
Det är så att jag går i tankarna om att modifiera min WE 416 till att använda sig av en extern HPArig istället för gas/co2 magasinen.
Jag har sett andra som har gjort det, men ville kolla med er först. Kanske någon som redan provat på det och kan komma med tips om hur denne gick till väga?
De frågor jag har är väl:
-Skulle det fungera bra? Eller blir det för mycket slitage på bössan/magasinen?
-Rekommenderas det att modda gas eller co2 magasin?

Tacksam för svar :)

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Purvins »

Problemet med att få en GBBR att fungera med HPA är väl att du måste ha kopplingen till magasinet, eftersom gasen kommer därifrån. Vilket innebär att vid varje magasinbyte så får du koppla loss slangen, ta ur magasinet, sätta i ett nytt magasin och sätta i slangen igen. Hur det fungerar att spela med har jag ingen erfarenhet av, men i teorin låter det ganska värdelöst.

Valpen
Inlägg: 26
Blev medlem: lör jun 02, 2012 2:18 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Valpen »

Jo, jag har också tänkt på den biten.
Tankarna går väl mest som så att jag har ett gäng mag moddade för hpa och ett par omoddade.
Då kan man ju köra i lite kallare temperaturer med hpa och gas när det är varmt.

Det borde väl egentligen "bara" vara att sätta dit en snabbkoppling där påfyllningsventilen på magasinet sitter nu? Och ställa HPAn med samma tryck som gasen man använder?

FaniSkogen
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av FaniSkogen »

kika på tråden innan denna angående daytona.
jag beställde precis et kit till m4 och tycker det verkar väldans lovande!

kort och gott så är det en drop in till gbb-bössa som sen kommer drivas med hpa. du kan också använda vanliga aeg-magasin. samt kraftigare rekyl.

Valpen
Inlägg: 26
Blev medlem: lör jun 02, 2012 2:18 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Valpen »

Den låter riktigt trevlig :)
Fast lite utanför min budget dock. Tänkte att man kan spara in lite pengar på att köpa en rigg o modda magasinen till o börja med kanske

a0R
Inlägg: 18
Blev medlem: ons jan 08, 2014 3:05 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av a0R »

Är oxå i samma spår som dig, och jag har länge funderat på att beställa härifrån http://www.alyanairsoft.com/apps/websto ... ow/4315614.

Antar att 416 använder sig av M4-mag? Den typen är av typen hi-cap, men jag har frågat om det går bra att de har flash-mag lösning på det och det har de (dock 20€ extra)

Valpen
Inlägg: 26
Blev medlem: lör jun 02, 2012 2:18 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Valpen »

Oh fan, det hade jag missat totalt!
Men, flash-mag? Förklara gärna, har aldrig hört talas om det :shock:

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Genocide »

Flashmag är highcap med snöre istället för hjul.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Valpen
Inlägg: 26
Blev medlem: lör jun 02, 2012 2:18 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av Valpen »

Jaha! Tack :) det hade jag ingen aning om :)

Det bästa är om man kunde få dessa mag som vanliga mid/low cap dock.

a0R
Inlägg: 18
Blev medlem: ons jan 08, 2014 3:05 pm

Re: Hjälp med HPA-mod

Inlägg av a0R »

Jo tack, det hade vart skönt att slippa skramlandet när man springer runt. Är själv väldigt inne på att göra egna mags med magclamps (ena magen med luft, andra med midcap), och brygga dessa två. Då slipper man skramlandet iaf :D

Skriv svar