Adapter för propan

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av MiqaFox »

Det tror jag inte, det är ju inte själva gasen i sig som är olaglig. Utan att det är olagligt att trycka ned den i ett magasin och avfyra projektiler med den(utan licens för ett sådant vapen). Att skapa en gasflaska med en viss design som råkar passa för våra magasin borde således inte vara några problem.

Trots allt så är det ju nästan bara tullen som bråkar med oss...

Gillar initiativet, borde finnas en god marknad i övriga Europa också. Kanske även USA, trots att de har adaptrar som passar med deras propan-flaskor.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Adapter för propan

Inlägg av Kocken149 »

Nja, det var tillverkningen av gbb och gbbr jag syftade på. Har ju varit på gång en svensk tillverkare förut men dom skulle köra co2. Men en vintergas vore ju guld, jag skulle köpa iaf.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av MiqaFox »

Jaha, då är jag med. Har ingen aning om hur det ser ut på den fronten, men det kan nog helt klart bli problematiskt.

Se till att ha koll på lagstiftningen i så fall.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Berggren3
Inlägg: 44
Blev medlem: sön jul 07, 2013 5:38 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av Berggren3 »

Allt är fortfarande på planeringsstadiet och den första uppgiften att lösa kommer givetvis vara en bra gas som klarar av vårt klimat bra.
Givetvis kommer det att talas med polis och myndigheter om denna hela tanke.Men då vi båda har fast 100% arbete samt varsitt företag på sidan av detta kommer det ta sin lilla tid med hela biten av förstärkningsdelar mm.
Gasen är prio ett och vi kommer ligga på bra nu för att försöka få det klart i början av 2014!

Kul med positiva kommentarer om vår idé, det värmer!

_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av _steve »

Hej och hallå igen. Intresset har legat nere då min svarv braka ihop men nu är den igång igen så jag tänkte göra ett nytt försök. Är det någon som har någon koll på vad det är för tryck det handlar om i stora gasol tuber. Tänkte bara så att man inte spränger magasinen vid påfyllning eller liknande tråkigheter. Behöver man ingen regulator eller liknande så känns det som det är lite för lätt förr att vara sant (för utom att hitta ren propan). Eller är det så att man får begränsa trycket vid påfyllning av Gasol tuben.

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av Lazt »

Det är ju i flytande form så trycket är i stort sett samma.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

trixshooter
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 10, 2013 9:58 am

Re: Adapter för propan

Inlägg av trixshooter »

Tydligen är den blå smala flaskan - primus 2000 (första flaskan högst upp till vänster) 95% propan
http://www.aga.se/international/web/lg/ ... _enterpage


Så till den stora frågan, duger 95% eller är det bara skit att ladda magasinen med jämfört mot köpes-green-gas

Någon som köpt en sån härn och vet priserna?

Passar denna adapter mellan "primus 2000" och pistolmagasinen (Tokyo Marui 5.1 hi capa)
http://www.naturkompaniet.se/Product/Pr ... x?id=60777

Någon som har koll please, all feedback mottages tacksamt

/Trix

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Adapter för propan

Inlägg av Stag »

Jag har en liknande adapter av annat märke, och den passade inte. Kan dock inte svära på att det är samma grej som primus. Får mäta ventilen vid tillfälle.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av _steve »

Har också en sådan och den passar fint med mitt WE glock magasin. Dock måste man ju fixa en adaptera mellan flaskan och ventilen.

MartinN
Inlägg: 52
Blev medlem: tor jul 04, 2013 2:27 pm

Re: Adapter för propan

Inlägg av MartinN »

Trixshooter - Tyvärr passar adaptern INTE på AGA's 2000 flaska, den är gjord för primusflaskor som har för klen blandning för att funka bra med GBB.
Vet inte vad du har fått "primus 2000" eller 95% ifrån. Men vad jag vet så är det 100% propan i aga's 2000 flaska, jag har en hemma och det står: Innehåll - Propan C3H8..... Inget annat, så jag utgår från att det är 100%

Skriv svar