K98

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Askys
Inlägg: 24
Blev medlem: mån apr 22, 2013 6:50 pm

K98

Inlägg av Askys »

Någon som har lite info om K98? har set från G&G Tanaka och Dboyz, hade Dboyz trä men den var helt värdelös gick sönder snabbt och finishen på trät var fruktansvärt.
Finns det några andra? är dessa bra? (tanaka G&G) hur är det att få tag i dessa (delar magasin osv)

Tack :)

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: K98

Inlägg av Namboy »

Tanaka har länge varit "the" Kar98k, men G&G's dito ska också vara bra och det finns co2 samt greengas-magasin till den. Red Fire har nyligen släppt en klon på Tanakas Kar98:a. Det finns inte så värst många recensioner på den, men av det lilla jag läst verkat det vara en ganska prisvärd bössa. Den har även justerbar ventil för att kunna ställa in utgångshastigheten vilket är nice!

Håll dig borta från Marushins och Dboys Kar98:or så länge du inte bara är ute efter något att ha på väggen. :) Det enda Dboys bössa verkar vara bra till är att använda som bas för bygge av en fjäderdriven bössa.
"We're surrounded. That simplifies things."

Pocket
Inlägg: 13
Blev medlem: mån nov 26, 2012 4:00 pm

Re: K98

Inlägg av Pocket »

Har ägt en G&G K98 och jag skulle inte köpa mer från dom. Vapnet sköt alldeless för klent (290fps) och pipan är limmad så har du otur kan den skjuta snett. Sålde min svinbilligt till en polare bara för att bli av med den och när han plockade isär den så var hop upen också kass. Lite tråkigt med så mycket fel på en helt ny bössa. Köptes från redwolf.

EDIT: Kan dock tillägga att G&G var trevliga på supportsidan även om det inte löste felen.

Skriv svar